Deze eigenschappen irriteren werkgevers het meest

Een goede, gezonde verstandhouding hebben met je werkgever is natuurlijk wel zo fijn. Immers: je brengt doorgaans 40 uur per week met elkaar door en daarom wil je bij voorkeur geen vijanden zijn. Toch blijkt het in de praktijk knap lastig om een gezonde 'relatie' met elkaar op te bouwen, want als leidinggevende moet je soms autoritair te zijn en als werknemer wil je niet altijd over je heen laten lopen. Lastig...

Deze eigenschappen irriteren werkgevers het meest

Onderzoek

Voor dit onderzoek werden 500 kleine en middelgrote ondernemers gevraagd naar hun werknemers en hun werkhoudingen. Wat blijkt? Een ongeïnteresseerde houding tegenover het werk (en het bedrijf) is de grootste irritatiebron van leidinggevenden. De twee na grootste irritatiebron van werkgevers? Werkgevers die liegen over werk dat niet is voltooid. Op de derde plaats vinden werkgevers het vervelend wanneer collega's niet onderling kunnen samenwerken. Benieuwd naar de rest van de lijst? Kijk hieronder even mee naar de top 20.

20. Gebruik van de printer/kantoorbenodigdheden voor persoonlijke redenen

19. Overal ‘ja’ op zeggen

18. Voortdurend om hulp vragen

17. Te veel/onzinvolle vergaderingen organiseren

16. Onjuist gekleed gaan

15. Slechte e-mailcommunicatie

14. Excuses maken voor vertraging

13. Slechte telefooncommunicatie

12. Slechte grammatica en spelling

11. Roddelen

10. Uitstel van werkzaamheden 9. Onwetendheid

8. Slechte hygiëne

7. Te veel tijd doorbrengen op hun telefoon

6. Te veel tijd besteden aan sociale media

5. Ongeorganiseerd zijn

4. Slechte manieren

3. Weigering om als team te werken

2. Liegen over hun banen in het verleden

1. Een negatieve houding

Positief

Gelukkig zijn werkgevers niet alleen ontevreden en worden goede kwaliteiten van harte gewaardeerd. Een positieve houding wordt het belangrijkst gevonden. Op de tweede plaatst worden werknemers geprezen die hun ideeën effectief communiceren, gevolgd door mensen die meer inzet tonen dan hun functieomschrijving vraagt. Ook werknemers die hun problemen onderling oplossen, worden op prijs gesteld.