Van nieuwe collecties tot toffe samenwerkingen en bijzondere initiatieven: dit is het meest opvallende modenieuws van deze week.
Studio Noos lanceert de teddy bag in twee nieuwe kleuren
De iconische teddy mom-bag van Studio Noos is inmiddels voor vele vrouwen een must-have. De tas is praktisch voor aan de kinderwagen maar valt ook in de smaak bij de non-mommies als grote shopper. De teddy bag bestaat al in de kleuren Crème en Brown en Studio Noos lanceert nu twee nieuwe kleuren: Lilac en Pistache. Je shopt ze hier.
Vans neemt een duurzamere kijk op alledaagse klassiekers met de Eco Theory Collectie
De Eco Theory collectie markeert de eerste stappen van Vans richting een duurzamer product, volledig gemaakt van verantwoorde materialen in tijdloze kleuren. De bovenkant van de Eco Theory Old Skool Decon is gemaakt van 100% biologisch geteeld katoen en de buitenzool van natuurlijk rubber. De veters zijn gemaakt van natuurlijk jute en een laag van natuurlijk kurk maakt het voetbed af. De schoen wordt bij elkaar gehouden met lijm op waterbasis. Vans Eco Theory Old Skool Decon is nu beschikbaar in Vans winkels en op Vans.eu.
G-Star RAW en Henk Schiffmacher slaan handen ineen
G-Star RAW en Henk Schiffmacher bundelen hun krachten waarbij artistieke en persoonlijke expressie centraal staat. De samenwerking wordt tot leven gewekt in een limited edition denim salopette, vol verhalen, symbolen en mythologie. Van referenties aan de geschiedenis van de tatoeage tot Schiffmachers eigenzinnige levensfilosofie; het ontwerp herbergt vele verhalen. De Salopette is verkrijgbaar op g-star.com en in geselecteerde G-Star RAW stores. De salopettes zijn uitgebracht in gelimiteerde oplage, genummerd en gesigneerd door Schiffmacher.
Met ode aan de American heritage geeft Mercer extra kleur aan de iconische varsity
Onlangs opende Mercer haar eerste brandstore in hartje de Pijp. Om dit te vieren en met ode aan haar Amerikaanse invloed lanceert het merk 10 nieuwe varianten op het iconische jasje. De oorsprong van het iconische varsity jack gaat helemaal terug naar Harvard University in het jaar 1865. Het stoere oversized jasje is voor zowel mannen als vrouwen en verkrijgbaar in de kleuren goud, groen, roze, petrol, rood, blauw en bruin. De varsity jackets zijn vanaf 4 september te koop in de Mercer brandstore aan de Ferdinand Bolstraat en via merceramsterdam.com.
Zalando staat sporters met een inspirerend verhaal bij in sportcampagne ‘Supporter van Sporters’
Afgelopen juni deed Zalando een oproep aan alle Nederlanders om zich op te geven en kans te maken op een motivatieboost. Zalando selecteerde voor deze campagne drie bijzondere sportverhalen: Romy Rockx uit Rotterdam, een transman met zijn eigen sportschool voor queer mensen, Rosalie van Druenen uit ‘s Hertogenbosch, een jonge zwemster met een beenprothese die traint voor de Paralympische Spelen van 2024 en familie Hadda uit Eindhoven, die de sportschool Totally-Fit is begonnen waar de gemeenschap zich welkom kan voelen.
UNIQLO werkt samen met de New Yorkse designer Hana Tajima
In deze collectie met als thema "An Environment for the Body" staat inclusiviteit centraal en wordt culturele diversiteit weerspiegeld in items gekenmerkt door zachte textielen en organische, vloeiende vormen. De collectie biedt een combinatie van elegantie en comfort, waarin de designs zich perfect aansluiten aan ieders pasvorm en daarnaast ook zorgen voor comfort in je dagelijkse bezigheden. Daarnaast bestaat het kleurenpalet uit de primaire kleuren waardoor ze net die extra touch geven aan je look of the day. De collectie is enkel hier online beschikbaar.
Calvin Klein lanceert nieuwe ondergoed collectie: Pure Ribbed Underwear
Pure Ribbed Underwear is een lijn van hoge kwaliteit loungewear voor dames. De collectie bestaat uit minimalistische vormen en is licht ribgebreid, wat zorgt voor alledaagse zachtheid. De nieuwe Underwear-stijl is gemaakt van stretch-katoenjersey met een lichte ribstructuur. Dit nieuwe zachte ondergoed is verkrijgbaar in twee kleuren: zwart en wit. De collectie is verkrijgbaar in de winkels en via de website.
Kledingmerk Sophi Lou lanceert Zero Waste collectie
Nederland is een zero waste collectie rijker, een collectie voor zowel volwassenen als kinderen. De collectie van het Zwolse kledingmerk staat volledig in het teken van duurzame mode waarbij het restafval tijdens het productieproces tot een absoluut minimum is beperkt. Zo kiest het merk ervoor om altijd ecologisch vervaardigde stoffen of deadstock stoffen (voorraden die anders op de vuilnisbelt belanden) te gebruiken waardoor er maar liefst 500% minder afval overblijft dan in de reguliere kledingindustrie. Kijk voor meer informatie en de collectie op www.sophilou.com.