Fashion Friday: het belangrijkste modenieuws van deze week

Van nieuwe collecties tot toffe samenwerkingen en bijzondere initiatieven.

Van nieuwe collecties tot toffe samenwerkingen en bijzondere initiatieven: in de Fashion Friday lees je het opvallendste modenieuws van deze week.

Dior presenteert de Adiorable pumps
De Adiorable pumps, onthuld als onderdeel van de Dior Lente-Zomer 2024 collectie, zijn versierd met gerafelde zwarte grosgrain en een gedecodeerde strik, geïnspireerd door Roger Vivier’s ontwerpen voor Dior in de jaren 1950. De schoenen hebben een verfijnde neus, twee enkelbandjes en een kittenheel, wat resulteert in een tijdloos silhouet. Witte parels met gouden “CD” initialen voegen een vleugje elegantie toe aan deze pumps die de savoir-faire van de ateliers van het Huis benadrukken. Meer info vind je hier.

Lacoste opent in Designer Outlet Roosendaal
Designer Outlet Roosendaal start het jaar met de komst van Lacoste! Het universele en tijdloze Lacoste, waarbij sport en mode samenkomen, heeft op 8 februari de deuren geopend. De 200m2 grote winkel biedt bezoekers de kans om de iconische polo’s en andere sportieve stuks uit de dames- en herencollectie te shoppen tegen outlet prijzen. Het assortiment van Lacoste bestaat uit kleding, schoenen, lederwaren, ondergoed, parfums, brillen en horloges, ontwikkeld met het oog op kwaliteit. Ook leuk: later dit jaar verwacht Designer Outlet Roosendaal het merkenaanbod nog verder uit te breiden met premium fashion merken. Meer info vind je hier.

Cartier lanceert de honderdjarige Trinity-campagne
In 1924 werd Trinity geboren, een symbool van eenheid en diversiteit en een icoon van de eindeloze mogelijkheden van verbondenheid. 100 jaar later viert Cartier de verjaardag van deze creatie in een nieuwe campagnefilm geïnspireerd op alle vormen van liefde: familie, vriendschap, grenzeloos, oneindig. Verbonden door Trinity’s in elkaar sluitende ringen vol betekenis en emotie, symboliseren Cartier Global Ambassadors Paul Mescal, JISOO, Yara Shahidi, Jackson Wang en Labrinth deze universele boodschap. De sieraden bewonder je hier.

Georgia May Jagger straalt in nieuwe ARMEDANGELS DetoxDenim
De DetoxDenim Spring 2024 collectie heeft als gezicht niemand minder dan Georgia May Jagger. Om ervoor te zorgen dat het 32-jarige Brits-Amerikaanse fotomodel en ontwerpster in het middelpunt van de belangstelling staat, heeft ARMEDANGELS samengewerkt met Anna Daki, een fotografe uit Berlijn. Anna heeft het vermogen om menselijke schoonheid op unieke wijze vast te leggen, waarbij ze een sterke nadruk legt op het laten zien van de persoonlijkheid en essentie van de persoon voor haar lens. Goed om te weten: de DetoxDenim items zijn gemaakt zonder schadelijke chemicaliën, met biologisch katoen, geteeld zonder synthetische pesticiden en gerecycled katoen. Gevaarlijke chemicaliën zoals kaliumpermanganaat en chloor worden vervangen door innovatieve technieken zoals laser- of ozonbehandelingen. De denim shop je hier.

Zalando slaat handen ineen met Aspesi en lanceren “Cinema Club”
Zalando en Aspesi lanceren een exclusieve, gezamenlijk ontworpen capsule collectie die een ode is aan de Italiaanse cinema. De collectie, gemaakt in Italië, is geïnspireerd op het iconische mode-erfgoed van Aspesi en de moderne luxe consumentenbenadering van Zalando en bevat 16 unieke items die een frisse kijk bieden op utility kleding. De capsule belichaamt een fusie van het DNA van beide merken en omvat iconische kleding van het modehuis in nylon en katoen, met onder andere nieuw uitgevonden genderneutrale overhemden, T-shirts en verfijnde stukken zoals een bomberjack en een cargobroek. De items shop je hier.

Claes Iversen presenteert nieuwe couture collectie ‘Matrimony in technicolor’
Op donderdag 15 februari presenteerde Claes Iversen zijn nieuwste couture collectie ‘Matrimony in color’ in Amsterdam. Iversens nieuwe couture collectie evolueert van wit naar kleur en staat bol van de verwijzingen naar eerdere collecties. Zo refereert de kleur wit aan de bruidslijn. Het defilé opende met een subtiele splash of color op een maagdelijk witte stof en mondde al snel uit in krachtige silhouetten. Showstoppers waren de jurken van honderden meters zachte tule – een bruidsstof bij uitstek – in verschillende pastelkleuren, voor een gelaagd diepte-effect. Spieken in de e-boutique kan hier.

Modelabel JOSH V opent dit voorjaar eerste fysieke winkel in Laren
Het Nederlandse mode- en lifestylelabel JOSH V, opgericht door de Amsterdamse mode-onderneemster Josh Veldhuizen, kondigt met trots de opening aan van haar allereerste fysieke winkel in Laren, gepland voor dit voorjaar. De waarden van het merk, zoals een hoog serviceniveau, persoonlijke benadering en advies op maat, worden perfect weerspiegeld in de rustige en gunstige omgeving van het dorp waar het pand zich bevindt. Met een oppervlakte van 145 vierkante meters zal de nieuwe winkel in Laren de perfecte setting bieden voor een ultieme shopping experience. De volledige JOSH V-collectie zal verkrijgbaar zijn, waaronder kleding, tassen, schoenen, accessoires en JOSH V home. Online shoppen kan hier.

Triumph onthult baanbrekende Lift Smart
Dit seizoen introduceert Triumph met trots haar nieuwste innovatie: Lift Smart. Deze Smart bh, gemaakt met een revolutionair naadloos uit één stuk gesneden kant, imiteert op unieke wijze de rondingen van vrouwen en biedt een pasvorm op maat met een uitzonderlijke lift van de buste. Lift Smart markeert een mijlpaal als de allereerste volledig decoratieve Smart bh, ontworpen met cutting-edge naadloos kant voor een sensueel silhouet en next-level comfort. Shoppen kan hier.

Iedere vrijdag vind je op Elegance.nl een selectie van het meest opvallende modenieuws. Van leuke nieuwe merkjes tot bekende namen in de modewereld met een nieuwe collectie. Van nieuwe winkels die écht het bezoeken waard zijn tot items die niet op jouw wishlist mogen ontbreken. Maar ook toffe samenwerkingen, bijzondere initiatieven en leuke acties. Houd ons dus in de gaten om op de hoogte te blijven!

Laatste nieuws