New year, new you: 4 tips om goed in je vel te zitten

Heb jij wel is van die dagen dat je niet uit bed wil komen, alleen maar omdat je niet goed in je vel zit? Iedereen heeft soms van die negatieve momenten dat alles fout gaat en dat het leven niet goedgunstig is. Dit zijn fases waar je dan doorheen moet komen en dat je juist zo min mogelijk moet doen. Op dat moment zijn er 4 oplossingen mogelijk om je op zulke dagen weer op te laden en het jezelf zo plezierig mogelijk te maken.

1. Maak pas op de plaats

Wanneer je in een negatieve spiraal terechtkomt, is het de kunst om dan zo weinig mogelijk te doen. Het is niet voor niets dat je minder goed in je vel zit. Daarom moet je soms pas op de plaats maken en rustiger aan doen. Wanneer je langdurig op hetzelfde ritme doorgaat en teveel hooi op je vork blijft nemen, dan bestaat de kans dat je op een gegeven moment een burn-out oploopt. Als je dat bij jezelf herkent, dan is het noodzakelijk dat je aan de bel trekt. Probeer dan wat gas terug te nemen en verschuif afspraken naar een andere dag. Gun jezelf wat rust en laadt de batterij weer op zodat je de volgende dag weer fris en fruitig bent.

2. Doe aan lichamelijke beweging

Wist je dat lichamelijke beweging goed voor je is als je last heb van stress? Als je bezig bent met een work-out of met sport, dan maakt je lichaam een bepaalde stof aan, genaamd endorfine. Dit stofje zorgt ervoor dat je vrolijker wordt, dat je meer energie krijgt en daardoor beter in je vel gaat zitten. Bovendien ben je met je gedachten ergens anders mee bezig en hoef je even niet aan de negatieve gebeurtenissen te denken. Wat voor soort lichamelijke beweging, is voor iedere persoon anders. De één vindt het fijn om intensief bezig te zijn in de sportschool, terwijl de ander liever een wandeling maakt in de buitenlucht. Het gaat erom dat je even lekker bezig bent.

3. Geef je lichaam voldoende vitamines

Een andere reden kan zijn dat je lichaam op een bepaald moment te weinig vitamines binnen krijgt. Dit kan je simpelweg compenseren door bepaalde vitamines in te nemen die nodig zijn om weer meer energie te krijgen. Hierdoor ga je ook automatisch beter functioneren en ben je weer positiever ingesteld. Dan is het een kwestie van tijd dat je weer de hele wereld aankunt.

4. Blijf gezond eten

Veel mensen hebben de neiging om naar slecht voedsel te grijpen wanneer ze zich ellendig voelen. Je lichaam schreeuwt dan om suikers en ziet het liefst dat je een zak chips opentrekt of een reep chocolade opeet. In dat geval is het juist raadzaam om tegen je eigen lichaam te vechten en juist op de gezonde tour te gaan. Vermijd dus ongezonde snacks en eet in plaats daarvan een stuk fruit.

Beeld: iStock

Laatste nieuws

restaurants

6 Trucjes van restaurants waardoor je meer uitgeeft

Buiten de deur eten is iets wat velen zien als een luxe gelegenheid, en het kan ook nog eens best prijzig zijn. Want met een flesje wijn (of twee,) een voor-, hoofd- en nagerecht én nog wat fooi toe, loopt zo'n avondje dineren al snel flink in de kosten. Maar wist je dat restaurants ook nog eens gebruik maken van kleine trucjes, waardoor jij onbewust nóg meer geld uitgeeft? Je lees ze hieronder.