Van nieuwe collecties tot toffe samenwerkingen en bijzondere initiatieven: dit is het meest opvallende modenieuws van deze week.
polette viert 10-jarig jubileum met China collectie
Het polette avontuur begon in Shanghai en ‘In het hart van polette’ eert de complexiteit van het land waar zij met trots hun monturen produceren en assembleren. Verwijzend naar het Middelste Rijk, toont deze collectie de sterke link tussen polette en China. Met karakteristieke mythologie, architectuur en zelfs kalligrafie, zijn deze unieke ontwerpen een ode aan hun oorsprong. Deze sieraadachtige brillen zijn gemaakt van eco- en gerecycled acetaat en versierd met metalen details. Je shopt de collectie hier.
Lois Jeans slaat de handen ineen met V Magazine en komt met 8 limited edition-fits
Het iconische jeansmerk lanceert de collectie LOIS V DENIM, in samenwerking met het wereldberoemde V Magazine. De duurzame collectie bestaat uit 8 limited edition-fits met verschillende wassingen, 4 voor mannen en 4 voor vrouwen. De jeans zien we terug op verschillende covers. Gedragen door verschillende A-listers, van auteurs tot modellen en van een topsporter tot een kunstenaar, en geschoten door het legendarische Nederlandse fotografie koppel Inez & Vinoodh. De 8 limited edition LOIS V DENIM jeans, ontworpen door het team van Lois en V Magazine’s hoofdredacteur Stephen Gan, zijn vanaf midden juli wereldwijd verkrijgbaar via de website van Lois Jeans.
En er is meer: Lois Jeans opent Galería Dos in Milaan
Het jeans merk in on a roll. Naast bovenstaande samenwerking, opent ze ook haar tweede thuis in Milaan: ‘Galería Dos’. Genesteld tussen de antiekwinkels en boetieks in de smalle straten van de Milanese wijk Brera, ligt het pittoreske Italiaanse pand dat is omgetoverd tot een uniek ‘Casa Lois’; het winkelconcept waar de moderne mediterrane esthetiek voelbaar is in alle uitingen. Ook ligt de nieuwe collectie No.13 daar in de winkel. Het thema geluk is verweven in elk element van de collectie, waardoor er een gevoel ontstaat dat zowel authentiek als uniek is. No.13 kenmerkt zich door het frisse kleurpalet, bestaande uit weelderig groen, contrasterend rood met blauw en een balans van natuurlijke tinten.
April&October lanceert nieuwste strawbag: The Jane
Vorig seizoen presenteerde April&October haar eerste, signature lijn: de Belle Tote Bag, herkenbaar aan franjes, leren handvatten en het gebruik van exclusieve reststoffen. Dit jaar borduurt het merk voort op de knappe start die in 2020 werd gemaakt. De behoefte aan zonnige avonturen leidde tot de Jane Straw Bag. Een tijdloze rieten tas met unieke suéde overslag, beschikbaar in 5 kleuren suède (Soft Orange, Yellow, Olive Green, Taupe en Purple) en één leren Cognac versie. De Jane Straw Bag is hier verkrijgbaar via de webshop van April&October en bij geselecteerde retailers.
by-bar lanceert pre-autumn collectie
De collectie is geïnspireerd op Indian Summer prints, waarbij gebruik wordt gemaakt van warme & pure kleuren met aardse texturen. Zacht & vrouwelijk breiwerk, gecombineerd met simpele vormen en key pieces. Klaar om de elegantie van elke vrouw te vieren.
by-bar is groot voorstander van het bouwen van een tijdloze garderobe in plaats van fast fashion. Vanaf het najaar van 2020 is by-bar begonnen met het toevoegen van nieuwe innovatieve eco-items aan de by-bar collectie. Van warme gebreide truien met naturelkleurige alpacawol, jassen van gerecyclede plastic flessen, bio katoenen sweaters en denims en de welbekende Antic jackets van oude katoenen sari’s. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van digital printing. Dit zorgt voor minder verbruik van water en chemicaliën tijdens het kleuren van de kleding. De collectie shop je hier.
BIRD heeft nu ook XXS-variant van de bekende bag covers
We herkennen allemaal de twijfel: ga je ‘m meenemen of niet? Als je naar een festival gaat, is het laatste wat je wil dat er een drankje over je dure tas gemorst wordt. Maar ook als je gewoon een dagje weg bent, zou je zomaar in een regenbui terecht kunnen komen. De BIRD XXS-cover beschermt je kleine tas tegen drankjes, regen en andere weerstand. Heb je een grotere tas? Geen zorgen, je covers zijn naast de XXS-variant, ook in de maten mini, medium en maxi verkrijgbaar. Extra fijn: de hoes verhult ook jouw kostbare tas en zorgt ervoor dat dieven er lastiger in kunnen komen. Interesse in de XXS-cover? Je vraagt jouw exemplaar voor €79,90 aan via een Instagram-DM. De overige collectie scoor je via Bird.shop.
Fondation Louis Vuitton verwelkomt de Morozov collectie
Van 22 september 2021 tot 22 februari 2022 wijdt de Fondation Louis Vuitton een unieke tentoonstelling aan The Morozov Collection - Icons of Modern Art. De tentoonstelling omvat meer dan 200 meesterwerken uit de collectie van Franse en Russische moderne kunst van de broers Ivan en Mikhail Morozov. Meer info vind je op fondationlouisvuitton.fr.
ARMEDANGELS lanceert bijzondere A/W 21 collectie: eigentijds en toch tijdloos
Voor dit najaar heeft het duurzame modelabel ARMEDANGELS een nieuwe collectie ontworpen vol tijdloze stijlen. In plaats van trends na te jagen, richt het merk zich op duurzame en draagbare mode. Het merk is meer dan ooit gepassioneerd om met hun hoogwaardige en eerlijk geproduceerde kleding tegen de mainstream mode-industrie in te blijven gaan. Omdat de collecties van ARMEDANGELS opgezet zijn als modules die op elkaar voortbouwen, kunnen alle items gecombineerd worden om individuele looks en garderobes te creëren. Je shopt de items hier.
Nieuwe sieradencollectie eert vrouwen in Nederland én Oost-Afrika
Wist je dat het vroeger heel gewoon was als vrouwen tijdens de volle en nieuwe maan samenkwamen? In een speciale vrouwencirkel bespraken zij hun levensuitdagingen, onzekerheden en de vrouwelijke cyclus. Delen én helen. Inmiddels zijn er steeds meer vrouwen die de kracht van het vrouw-zijn en de sisterhood opnieuw ontdekken. Daarom brengt Lief Leven een schitterende nieuwe sieradencollectie uit, die de vrouw in ál haar vormen viert! De sieraden van de vrouwencirkel collectie kosten € 29,95 per stuk, waarvan 5% naar de non-profitorganisatie Join for Joy gaat. Deze stichting motiveert kinderen in Oost-Afrika door middel van sport en spel om op school te blijven, maakt belangrijke sociale thema’s bespreekbaar én maakt jonge meiden meer weerbaar. Verkrijgbaar via liefleven.com.