Van nieuwe collecties tot toffe samenwerkingen en bijzondere initiatieven: dit is het meest opvallende modenieuws van deze week.
Westfield Mall of the Netherlands is geopend
Westfield Mall is een unieke, innovatieve winkel-, eet-, vrijetijds- en entertainment bestemming in het hart van de Randstad, Leidschendam. Van brunch tot winkelen, van een film tot uitgebreid dineren, bij deze mall staat beleving centraal. Compleet anders dan andere winkelcentra in Nederland, mede door de komst van diverse flagshipstores, de hoogwaardige architectuur, onderscheidende horecagelegenheden, bijzondere evenementen en breed aanbod aan leisure. Denk aan fashion-, interieur- en kinderwinkels, maar ook het Eet Theater met een mix van lokale en bekende eetgelegenheden, waaronder The Butcher en pizza hotspot Toni Loco. Verder vind je er een enorme Kinepolis bioscoop, O'Leary's met bowling, Gamestate arcade hal en het Instagram museum Youseum. Meer info vind je hier.
Dsquared2 Spring/Summer 2021 campagne is to die for
Een te gekke campagne die we je niet kunnen onthouden: de Nederlandse Jill Kortleve, the one and only Naomi Campbell en legendarische voetballer Zlatan Ibrahimovic schitteren in de Spring/Summer 2021 campagne van Dsquared2. De boodschap? Je bent vrij om te zijn wie of wat je wil, om te leiden en te volgen, om te inspireren. De campagne verenigt diversiteit en verschillende persoonlijkheden en karakters.
Marie-Stella-Maris x RIKA STUDIOS voor Wereldwaterdag 2021
Speciaal voor Wereldwaterdag 2021 slaat Marie-Stella-Maris de handen ineen met RIKA STUDIOS. Samen introduceren ze een limited edition ‘water inspired’ sweater waarmee ze extra aandacht vragen voor water en de uitdagingen rondom dit prachtige goed. Daarnaast vergroten ze de bijdrage die ze elke dag leveren door het verdubbelen de standaard donatie ten behoeve van schoon drinkwater projecten van 5% naar 10% (van de omzet) over deze sweaters. De sweater koop je hier.
Louis Vuitton onthult High Jewellery collectie
Louis Vuitton onthult PURE V, een elegante en grafische High Jewellery collectie met als inspiratiebron architectuur en een moderne herinterpretatie van de befaamde V van Vuitton. De opmerkelijke collectie bestaande uit acht waardevolle ontwerpen vertaalt zich in witgoud, diamanten en onyx. De High Jewellery collectie PURE V is beschikbaar vanaf 21 maart 2021 op www.louisvuitton.com.
KENZO en WWF lanceren tweede collectie om tijgers te beschermen
Het aantal tijgers dat nog in het wild leeft, daalde de afgelopen honderd jaar met 95 procent het WWF wil dat cijfer tegen 2022 verdubbelen en krijgt daarbij (weer) hulp van Kenzo. Het Franse modehuis heeft een capsule collectie ontworpen voor mannen en vrouwen waarin de tijger centraal staat om geld in te zamelen. Van sweaters tot T-shirts en tanktops. De items zijn van 100% organisch katoen gemaakt, want het merk werkt ook met WWF samen om hun katoengebruik verder te verduurzamen en hun zoetwatervoetafdruk te verbeteren. De collectie is vanaf 22 maart verkrijgbaar op Kenzo.com en in KENZO winkels.
Maison Margiela en Reebok lanceren Club C Maison Margiela sneaker
Maison Margiela en Reebok is een fashion dream come true. Het resultaat van de samenwerking is de Club C Maison Margiela. Deze sneaker combineert het iconische Club C-tennischoen ontwerp van Reebok, voor het eerst gelanceerd in 1985, met de trompe-l'oeil huistechniek van Maison Margiela. Met behulp van trompe-l'oeil - een misleiding van het oog - bootst Maison Margiela het effect van elke steek, kromming en schaduw van het originele 3D-oppervlak na, waardoor er een tweedimensionale optische illusie ontstaat. De schoen is vanaf 24 maart in de kleuren zwart en wit verkrijgbaar via Reebok.nl voor € 300.
BVLGARI lanceert samenwerking met Mary Katrantzou
Voor de nieuwe Serpenti Through the Eyes of-collectie heeft Bvlgari samengewerkt met modeontwerpster Mary Katrantzou, ook wel bekend als de 'koningin van de prints' vanwege haar uitbundige en maximalistische creaties. De in Londen gevestigde Griekse modeontwerpster Mary Katrantzou introduceert drie nieuwe tassen in de exclusieve capsulecollectie: de Serpenti Metamorphosis bag, de Serpenti Metamorphosis Handle bag en de Serpenti Metamorphosis minaudière. Daarnaast bestaat de collectie uit een selectie van textiel, spelend op de botsing tussen het vlinder- en het slangenmotief, en variërend van lichte foulards van kasjmier en zijde shelleys. De capsule collectie is vanaf 15 april wereldwijd verkrijgbaar in geselecteerde Bvlgari boetieks en op Bulgari.com. Online pre-orders starten vanaf 21 maart.
LIU JO introduceert de nieuwe glam monogram collectie
De essentie van Liu Jo's stijlvolle en fascinerende uitstraling komt perfect tot uiting in de nieuwe Glam Monogram collectie. In de collectie zitten opvallende monturen die zijn ontworpen voor dagelijks gebruik, en tegelijkertijd onopvallend overgoten met een luxe uitstraling en een goede pasvorm. Glamoureuze modellen zijn gemaakt van hoogwaardig acetaat met royale glanzende vormen en dunne profielen die geen concessies doen aan comfort, gewicht én functionaliteit. Love!