Populair
De kleding die de hertogin draagt tijdens verschillende publieke- en privé-optredens, zijn een combinatie van high fashion en high street-labels. Deze items zijn vaak zo populair dat ze binnen zeer korte tijd zijn uitverkocht. Het onderzoek van online modeplatform Lyst stelt dan ook dat Meghan de grootste mode-influencer van het moment is.
Lyst
Vragen, paginaweergaven en verkoopstatistieken voor ruim zes miljoen modeproducten van meer dan 12.000 online winkels zijn geanalyseerd voor het onderzoek van Lyst. Om tot deze uitkomst te komen, heeft het bedrijf de wereldwijde media-aandacht en sociale media-vermeldingen die zijn gegenereerd door de grootste merken en trends geanalyseerd. De looks die Meghan gedurende 2019 droeg, zorgden voor een stijging van 216% in de zoekopdrachten van consumenten naar vergelijkbare items.
Mensen die de shirtdress van Meghan, die ze droeg tijdens haar ontmoeting met aartsbisschop Desmond Tutu, probeerden te bemachtigen moesten snel zijn. De jurk was namelijk binnen 24 uur (!) uitverkocht. Haar Club Monaco-jurk zorgde voor een stijging van 570% in de zoekopdrachten. Ook haar monochrome midi-rok van het Amerikaanse merk J.Crew steeg in het aantal zoekopdrachten met 102%.
Een off shoulder jurk... Overdag?
Zwarte nagellak voor een prinses?
Andere resultaten
Naast Meghan Markle worden ook andere belangrijke influencers genoemd in de lijst. Acteur Timothée Chalamet komt op de tweede plek, Zendaya op de derde en Billie Eilish en Cardi B op plek vier en vijf. Het meest gezochte merk van het jaar is Off-White. Bottega Veneta is de grootste nieuwkomer in de lijst. Het modehuis steeg enorm in de zoekopdrachten, onder andere door de populaire pouch bag en padded-sandalen. Daarnaast staan Pyer Moss, Jacquemus, Paco Rabanne en Molly Goddard in de top vijf labels. Ook blijken steeds meer mensen te zoeken op termen als 'duurzaamheid' en 'milieuvriendelijkheid'. Goeie zaak!