Monica van Ee: 'Iedereen zei dat hannah gedoemd was te mislukken, dat drijft mij'

Ze staat aan het hoofd van huidverbeteringsmerk hannah en is National Director van Miss Nederland.

Al ruim 40 jaar is huidverbeteringsmerk hannah een specialist op haar gebied. Monica van Ee staat er nu 17 jaar aan het hoofd. Daarnaast is ze voorzitter van de Nederlandse Cosmetica Vereniging en sinds 2020 National Director van Miss Nederland. "Men zei: ‘Het is gedoemd te mislukken.’ Nou, dat drijft mij!"

Eerste baantje

"Mijn eerste echte baan na school was bij Prénatal. Ik leerde daar geduld hebben met de klant en eerlijk verkopen. Al hebben ze je producten echt nodig, het is nog steeds essentieel om oprecht eerlijke informatie te verstrekken. Dit is waar ik me tot op de dag van vandaag aan houd en ook meegeef aan mijn medewerkers."

School

"Ik ben niet verder gekomen dan mavo. Mijn ouders gaven me de keuze: of studeren of werken. Ik heb gekozen om te gaan werken. Natuurlijk leer je heel veel met een hogere scholing, maar ik leer het beste in de praktijk."

Beslissing

"De belangrijkste beslissing die ik in mijn carrière heb gemaakt, is om mijn vriendin Hannah Hakze (oprichtster hannah, red.) te helpen in haar bedrijf, terwijl ik een toffe internationale baan had. De passie en liefde voor haar vak hebben mij geïnfecteerd en ik mag nu met gepassioneerde huidcoaches en medewerkers een heel tof merk bewaken."

Mentor

"Ik vind ieder gesprek een leermoment. Of ik nu praat met Leo Hertz van ELHA Cosmetics, onze aandeelhouder, of met de magazijnmedewerker; ieder gesprek kan je ziel en verstand verrijken. Van mijn vader heb ik geleerd dat je in jezelf moet geloven en het dan gewoon moet doen!"

Drijfveer

"Toen ik aan hannah begon, zeiden velen: ‘Een Nederlands merk is gedoemd te mislukken tussen alle grote internationale spelers.’ Nou, dat drijft mij. ‘Kan niet’ bestaat dan echt niet voor mij."

Kracht

"Mijn direct- en eerlijkheid is mijn grote kracht. Het is tegelijkertijd ook ’n zwakte. Zowel zakelijk als privé denk ik dat je kracht ook vaak je grootste valkuil is."

hannah

"De afgelopen zeventien jaar hebben we als team een bedrijf neergezet waar ik aan het roer veel invloed mag hebben. Het past mij zo goed, omdat er een team staat dat sterk is in mijn zwakte. Iedere medewerker vult mij aan en vice versa. De producten, no-nonsense marketing én huidverbeterende behandelingen maken ons een uniek Nederlands bedrijf. Van A tot Z hebben wij het zelf in de hand."

Over de hele linie

"Ik heb gewerkt in verschillende branches en wat ik heb geleerd, is dat je altijd door de bril van de gebruiker moet kijken. Wat je ook aanbiedt, als je het zelf niet oké vindt, moet je er geen energie in steken."

Toekomst

"De medewerkers en huidcoaches zijn passioneel en benadrukken elke dag onze visie ‘Geef je huid een kans’. Eerst kijken wat de huid ons kan bieden, voordat we andere stappen zetten waar we de langetermijngevolgen echt nog niet van weten. Onze nieuwe campagne ‘Natuurlijk jezelf’ zegt het al. Mijn droom is dat iedere vrouw door gebruik van de juiste producten trots is op haar huid."

Beauty

"Ik realiseer me dat anno 2022 zelfverzekerdheid moeilijker is dan ooit. De socials, de media, maar ook de opvoeding spiegelen onze jeugd een ideaalbeeld voor waar niemand aan kan voldoen. Als ik iemand aankijk en zie dat diegene zelfverzekerd naar mij kijkt: dat is echte beauty."

Advies

"Wees trots op jezelf en haal alles uit je capaciteiten en talent, ongeacht wat een ander zegt of van je vindt. Dan kun je namelijk nooit spijt krijgen van wat je niet hebt gedaan en alleen maar trots zijn op wat je hebt bereikt."

Tekst: Jorrit Niels | Fotografie: William Rutten