Het is Internationale Vrouwendag, de dag waarop we wereldwijd stilstaan bij de rechten van vrouwen en alle vrouwen eren. Ook merken vieren de dag door hun steun te uiten met speciale collecties en samenwerkingen. Wij selecteerden er 7 voor je.
Reebok viert International Women's Day met It's A Man's World campagne
Ter ere van International Women’s Day onthult Reebok zijn nieuwe It’s A Man’s World campagne. In de collectie vind je zes iconische sneakers: Club C Double, Classic Leather Ripple, Instapump Fury, Kamikaze Low, Legacy ‘83 en Zig Kinetica II. Ze bevatten allemaal een mix van gedurfde kleuren en materialen; een eerbetoon aan de vrouw om haar unieke zelf te kunnen zijn, zonder dat ze zich laat tegenhouden door traditionele labels. Voor de campagne heeft Reebok samengewerkt met drie vrouwen uit Berlijn die deel uitmaken van het MADWOMEN collectief. Een collectief dat vrouwen uit de creatieve wereld verbindt en een platform biedt om samen te werken. De collectie is hier verkrijgbaar.
NET-A-PORTER lanceert International Women's Day capsule collectie
Om International Women's Day te vieren heeft de luxe webshop de handen ineen geslagen met Women for Women International en een collectie bestaande uit 12 stukken gelanceerd. De exclusieve items zijn gecreëerd door 12 vrouwelijke designers: T-shirts van Stella McCartney, Emilia Wickstead, Westman Atelier, Tove, Anya Hindmarch, Jennifer Fisher, Simone Rocha, Amina Muaddi en Ninety Percent, sieraden van Roxanne Assoulin en Alighieri, en homeware van Anissa Kermiche. Ieder stuk reflecteert de persoonlijke ervaring van de designer met female empowerment. 100% van de opbrengst gaat naar Women for Women International. De collectie is hier verkrijgbaar.
ASICS lanceert Women’s Sunrise Programma
Het ASICS Women's Sunrise Programma is volledig gericht op vrouwen, waar relevante onderwerpen aan bod komen zoals mentale druk, druk om te presteren en hoe je balans kan vinden in de maandelijkse cyclus. Verschillende experts en atleten komen via verschillende Instagram Live sessies met eenvoudige, doeltreffende tips om lichaam en geest in balans te brengen. Ook na Internationale Vrouwendag volgen verschillende live sessies.
Het sportmerk lanceert gelijktijdig de nieuwe damescollectie, de ASICS Sakura collectie. Deze collectie is vanaf 1 maart verkrijgbaar, met schoenen en kleding die ontworpen zijn om vrouwen comfort en balans te bieden. De collectie is hier verkrijgbaar.
Daarnaast brengt Asics ook een Women’s Day Pack uit om ondersteuning te bieden om balans te creëren in onze drukke levens. Hierin worden drie van Asics' beste styles uitgelicht, waaronder GEL-1090™, GEL-PRELEUS™ en GEL-NANDI™ OG. De colorways in de pack bestaan uit een mix van creme, lichtgrijs en zachtgroen.
Havaianas lanceert speciale collectie met sterke vrouwelijke hoofdpersonages uit Netflix-series en films
Havaianas lanceert een internationale campagne gericht op de empowerment van vrouwen, geïnspireerd door sterke vrouwelijke personages uit iconische Netflix-titels. De nieuwe collectie bestaat uit vier flip flops, waaronder de personages Eleven van Stranger Things, Nairobi van La Casa de Papel, Maeve van Sex Education en Yennefer van The Witcher. Elk model is voorzien van een iconische zin die door de personages wordt uitgesproken op beslissende momenten van hun reis in de serie. Met het thema #FollowMyVoice moedigt de campagne vrouwen aan zich uit te spreken, altijd te zeggen wat ze voelen en hun verhalen te delen om elkaar te inspireren. Daarnaast wordt er ook een video van de campagne uitgebracht op de social media kanalen van Havaianas met het verhaal van vier echte vrouwen, die zich identificeren met de personages en hun persoonlijke strijd. De collectie is hier verkrijgbaar.
The North Face brengt ode aan alle vrouwen met Never Stop
The North Face zet met zijn nieuwste merkcampagne vrouwen overal ter wereld in het middelpunt met een lofzang. Voor de vrouwen die grenzen opzoeken, die grote en kleine bergen beklimmen, die er trots op zijn dat ze anders te zijn en die nieuwe paden bewandelen die anderen kunnen volgen. Het hele voorjaar verschijnen er nieuwe, inspirerende verhalen die krachtige vrouwen in de spotlight zetten. De ode, ingesproken door zangeres Jess Glynne, bevat een bijzondere groep vrouwen die tot het uiterste gaan, waaronder hardloopster en mensenrechtenadvocate Stephanie Case, klimster Ashima Shiraishi, en getalenteerd klimster, lid van de She Runs It-community, artieste en activiste Miramar Muhd.
De We Move Mountains-collectie is gemaakt door vrouwen, voor vrouwen en bevat unieke kunst van Miramar Muhd, een Jordaanse artieste en activiste die, net als de vrouwen in Jordanië die de collectie produceren, anderen inspireert om de grenzen op te zoeken. Hier vind je meer informatie en de collectie.
Adidas introduceert de Formotion collectie
Vandaag, op International Women’s day, introduceert adidas onder de vlag van ‘Watch Us Move’ de Formotion collectie. Deze collectie bestaat uit high rise leggings, sporttops en sportbeha’s in felle vrouwelijke kleuren gemaakt om zelfverzekerd te kunnen sporten. Innovatieve compressiepunten, geïnspireerd op shapewear technologie, ondersteunen het vrouwelijk lichaam in beweging en de engineered knit voorziet van maximale flexibiliteit. De collectie is niet alleen voór vrouwen, maar ook doór vrouwen gemaakt: het volledige design en development team is vrouw. Formotion werd bovendien ontwikkeld op basis van feedback van internationale vrouwelijke atleten en data uit body mapping en bewegingsonderzoek. De collectie is hier verkrijgbaar.
FARFETCH viert Internationale Vrouwendag met actrice Laura Harrier en SBJCT Journal
Het thema is #ChooseToChallenge en dat doet FARFETCH in samenwerking met Laura Harrier en SBJCT Journal — een platform waar creatievelingen samenkomen en praten over onderwerpen die hen raken en inspireren. Zo bespreken ze vrouwelijke inclusiviteit en hoe belangrijk het is om alle vrouwen te representeren. Laura Harrier is gestyled en geïnterviewd door SBJCT Journal's medeoprichtster en hoofdredactrice, Erin Walsh, en bespreekt de verantwoordelijkheid die ze voelt als zwarte vrouw in het oog van de wereld en het grote belang om de verhalen van zwarte vrouwen te delen. Daarnaast vertelt ze over het geweldige werk dat wordt verricht door haar gekozen stichting: de Loveland Foundation. Zij bieden kansen en genezing aan POC-communities. FARFETCH doneert 5% van de winst van Laura's edit aan de Loveland Foundation. Deze donatie wordt gedaan voor elk item dat is gekocht tussen 3 en 17 maart 2021. De collectie is hier verkrijgbaar.