Het ontwerp
Het ontwerp van de nieuwe fles is geïnspireerd op dat van Blason de France, de Perrier-Jouët prestige cuvée gemengd uit de oogst van 1955. In die tijd ontwierpen veel andere champagnehuizen nieuwe vormen voor hun flessen. Maison Perrier-Jouët deed daar echter niet aan mee en toonde haar onafhankelijkheid door tegen de modetrend in te gaan en de vorm van de oorspronkelijke fles dus te behouden.
Deze vorm representeert de vrouwelijke en moderne stijl van Perrier-Jouët champagnes door de lange, slanke hals en de zacht afgeronde schouders. Daarnaast mocht de iconische bloem van het huis, de anemoon, niet in het ontwerp ontbreken. Zodoende is die opnieuw ontworpen, nu in een meer genereuze vorm om de levendige, extravagante interpretatie van de natuur door het huis weer te geven.
Perrier-Jouët champagne proeven? De mousserende wijn is te koop in luxe slijterijen en te bestellen in verschillende sterrenrestaurants. Klik hier voor meer informatie.