1. Initiatiefrijk
Als je tevreden bent met je baan dan doe je uit jezelf meer dan wat er van je wordt verwacht. En probeer je elke dag opnieuw voldoening te halen uit alles wat je doet. Dit betekent dat je initiatief neemt en een duidelijk carrièreplan voor ogen hebt. Hierdoor lever je een grotere bijdrage aan het bedrijf.
2. Weinig ziekteverzuim
Als je plezier hebt in wat je doet, dan zal je minder snel ziek thuis blijven. Een simpele verkoudheid of een beetje hoofdpijn zal je niet weerhouden om toch aan de slag te gaan. Jouw werkgever kan op je rekenen. Dit komt zowel de productiviteit als de sfeer op kantoor ten goede.
3. Ambassadeur
Als je trots bent op je werk dien je als het ware als een brand ambassador voor het bedrijf. Je bent emotioneel betrokken, hebt oog voor detail en je bent bereid om je extra in te zetten om bij te dragen aan het succes van het bedrijf. Dit zorgt niet alleen voor positieve mond-tot-mondreclame, maar ook voor een prettige sfeer op de werkvloer en betere resultaten.
4. Positiviteit
Een positieve instelling is the key tot tevredenheid op werk. Je helpt zo niet alleen jezelf maar ook je collega's aangezien een goede stemming aanstekelijk werkt. Als er iets is waar je tegen aanloopt, moet je dit zo snel mogelijk melden bij je werkgever. Samen kunnen jullie kijken naar een oplossing zodat je snel weer aan de slag kan.
5. Vriendschap op de werkvloer
Als je je prettig voelt binnen een organisatie maak je er ook sneller vrienden, wat een gevoel van saamhorigheid creëert. Vriendschappen op de werkvloer kunnen worden bevorderd door bijvoorbeeld teamuitjes, samen lunchen en bijzondere momenten samen vieren.