Dertien jaar geleden lanceerde Josh Veldhuizen haar eigen fashion- en lifestylelabel JOSH V, en sindsdien is het merk uitgegroeid tot een enorm succes.
Droom groot en wees niet bang om te falen
"Ik ben altijd al een dromer geweest. Als meisje kon ik uren fantaseren over mijn eigen modemerk. Op 22-jarige leeftijd maakte ik dat heel concreet door een plan te schrijven en aan mijn droom te werken. Veel mensen geloofden er niet in omdat de mode een heel uitdagende branche is, maar de angst om te falen heeft me nooit tegengehouden."
"Falen zie ik als een kans om opnieuw te beginnen en sterker en wijzer te worden. Zo was ik in het begin soms te naïef of te goed van vertrouwen en ben ik voor tonnen opgelicht. Maar ik leerde ervan en zorgde vervolgens voor waterdichte contracten. Het gaat er niet om hoe vaak je valt, maar hoe vaak je weer opstaat. Dat is waar het echte verschil wordt gemaakt. Zonder falen geen succes, dat weet iedere ondernemer."
Zet je passie om in actie
"Mijn droom om een eigen modemerk te runnen was geweldig, maar het blijft bij dromen als je geen actie onderneemt. Je moet bereid zijn de mouwen op te stropen en hard te werken. Toen ik JOSH V lanceerde, had ik nog geen miljoenen op de bank en geen groot team achter me."
"Wat ik wel had, was passie, energie, tijd en vastberadenheid. Het was niet altijd makkelijk, maar ik geloof dat succes onvermijdelijk is als je je passie omzet in actie. Alles wat je tijd en aandacht geeft, groeit, dus ik focuste me op alles wat goed ging en probeerde te genieten van elke mijlpaal. Plezier hebben in je werk is ontzettend belangrijk, anders houd je het niet vol."
Het hele verhaal van JOSH V lees je in de gloednieuwe Marie Claire. Nu in de winkels!
- Mariska Vermeulen
- NL Beeld