Fashion Friday: het belangrijkste modenieuws van deze week

Van nieuwe collecties tot toffe samenwerkingen en bijzondere initiatieven.

Van nieuwe collecties tot toffe samenwerkingen en bijzondere initiatieven: in de Fashion Friday lees je het meest opvallende modenieuws van deze week.

Closed lanceert collectie met Leandra Medine Cohen

Modemerk Closed heeft de handen ineen geslagen met de Amerikaanse auteur en blogger Leandra Medine Cohen. Het resultaat is een capsule collectie bestaande uit zes stukken waarin Leandra’s eclectische stijl en het eigentijdse design van Closed samenkomen. De collectie is van hoge kwaliteit en bevat een jas, een khaki broek, jeans, een shirt, een vest en een bivakmuts; items die stuk voor stuk op verschillende manieren te dragen. Extra leuk: elk item bevat een geheim berichtje van Leandra op het label. Je shopt de collectie in de winkels van Closed of hier op de website.

Closed

Elisabetta Franchi onthult de Dune Collection

Elisabetta Franchi onthult een nieuwe reeks vrouwelijke accessoires met een ambachtelijk ontwerp waarvan de strakke vormen, zachte lijnen en technische details een uitgebreider tailor made concept nastreven. De Dune collectie bestaat uit vijf verschillende handtassen, ontworpen om de hele dag door te gebruiken dankzij het scala aan maten en vormen die het Maison koos. Een ruime shopper, een mini schoudertas, een bucket bag, een clutch en een kleine crossbody bag met een bijpassende riem als finishing touch. De verschillende tinten weerspiegelen de kleuren van de natuur. De hele collectie wordt verder verfraaid door een geweven licht gouden ketting gecombineerd met een luxe synthetisch materiaal – die uiteraard volledig Animal Free is. Je shopt de collectie hier.

Decathlon komt met een parka jas die warmte biedt tot -20 graden

Een winterjas die écht warm is, is vaak ook duur. Decathlon vond dat dat anders kon en ontwierp de parka SH500 Ultrawarm die betaalbaar (€120) is, maar ook vol slimme ontwikkelingen zit en daarmee warmte tot wel -20 graden biedt. De jassen zijn zowel winddicht als waterdicht. Daarnaast vallen de parka jassen onder Decathlon’s eigen EcoDesign label. Zo geniet je in deze jas niet alleen van de natuur, maar bescherm je het ook! Extra pluspunt: de jas heeft al ruim tweeduizend 5-sterren reviews gekregen. Je shopt hem hier.

Decathlon

H&M heropent winkels met totaal nieuwe winkelbeleving 

H&M heropent dit najaar verschillende winkels in Amsterdam waarbij winkelbeleving voorop staat. Voorbeelden zijn de ‘Print on demand’ service waar kledingstukken nog meer eigen gemaakt kunnen worden met diverse creatieve prints van lokale artiesten en een ‘Beauty bar’ met diverse beautybehandelingen. Ook komt er een aanbod van lokale externe merken en live optredens van lokale muziek artiesten. Ook is duurzaamheid belangrijk in de nieuwe winkels. Zo zal er een ‘Rental area’ zijn waar iconische stukken uit voorgaande en huidige H&M-collecties worden verhuurd, kun je bij de ‘Repair en Remake’ oude kleding een tweede leven geven en is er een ‘Resell area’ om vintage kleding te kopen en verkopen. De Amsterdamse H&M-winkels worden op verschillende data heropend.

H&M

Waldorf Astoria Amsterdam presenteert Afternoon Tea in samenwerking met Dolce&Gabbana

Waldorf Astoria Amsterdam lanceert een exclusieve Afternoon Tea die samen met het wereldberoemde Italiaanse merk Dolce&Gabbana is ontwikkeld. Het creatieve ontwerpersduo inspireerde de patissiers van Waldorf Astoria Amsterdam met hun liefde voor Siciliaanse tradities, kunst en onderscheidende smaken. Met deze ‘ingrediënten’ creëerde het chefsteam een speciale Afternoon Tea welke gasten zal voorzien van een bijzondere en kleurrijke ervaring. Denk aan een overheerlijke traditionele Cannoli met pistache en sinaasappel en in een Gelato met perzik, amaretto en pistou. Of wat dacht je van de citroen met limoncello, basilicum en baba (luchtig cakeje)?
De Dolce&Gabbana Afternoon Tea wordt geserveerd op vrijdag, zaterdag en zondag van 15.00 tot 17.00 uur in Peacock Alley. Via Luxury at Home is het mogelijk om de Afternoon Tea (voor thuis) te bestellen en in het Waldorf Astoria Amsterdam op te halen.

Scotch & Soda werkt samen met Zara Rutherford

Het Amsterdamse modemerk Scotch & Soda kondigt een samenwerking aan met Zara Rutherford, die hoopt de jongste vrouw te worden die solo rond de wereld vliegt. Het merk ondersteunt Zara’s missie en viert haar als de hedendaagse belichaming van de vrije geest van een van de meest iconische vliegeniers: Amelia Earhart, de inspiratie achter de huidige wintercollectie. Scotch & Soda deelt Zara’s niet aflatende optimisme en zal de reis van de jonge piloot op haar sociale mediakanalen promoten en wordt een van haar sponsors ter ondersteuning van haar missie om gendergrenzen te verleggen en bewustzijn te creëren voor vrouwen in de luchtvaart en STEM.

BARTS opent 3 winter stores in Amsterdam

Ook dit jaar slaat accessoires merk BARTS de handen ineen met ijslabel IJscuypje. Samen brengen ze in drie van de normaal gesproken zomerse locaties de BARTS wintercollectie tot leven. Dit is goed nieuws voor iedereen die nog op zoek moet naar fijne warmhouders, want de herfst heeft z’n intrede gemaakt en ook de winter laat niet lang meer op zich wachten. In de winter stores vind je de wintercollectie voor volwassenen en kinderen waarbij kwaliteit, design, comfort en functionaliteit voorop staan. De winkels staan op de Heiligeweg 18, de Prinsengracht 292 en de Eerste van der Helststraat 27.

BartsAlix the Label lanceert kinderlijn

Goed nieuws voor alle ‘little rebels’: Na 7 jaar zich uitsluitend op dames te hebben gefocust, lanceert Alix the Label een eigen kinderlijn voor kindjes tussen de 3 maanden en 8 jaar, genaamd: ALIX mini. De eerste collectie is rebels, avontuurlijk en stoer en bestaat uit 16 verschillende items, waarvan een groot deel unisex is. Denk aan oversized logo sweaters, comfortabele leggings, een stoer spijkerjack en de signature panterprint. De lijn zal verkrijgbaar zijn op www.alixthelabel.com en haar 2 eigen brand stores in Eindhoven en Den Bosch.

Alix mini

Laatste nieuws