Fashion Friday: het belangrijkste modenieuws van deze week

Van nieuwe collecties tot toffe samenwerkingen en bijzondere initiatieven: dit is het meest opvallende modenieuws van deze week.

Closed creëert CLOSED 24/7 capsule collectie

In 2020 werd de slogan “Closed 24/7” van het Duitse merk opeens werkelijkheid en helaas zit er nog weinig verandering in. Daarom heeft Closed besloten een CLOSED 24/7 capsule collectie uit te brengen, vol met essentials om in stijl thuis te blijven. In de unisex collectie vind je joggingsbroeken, hoodies en T-shirts van organisch katoen en in verschillende kleuren. Maar ook sokken, slippers, tote bags en bucket hats. Allemaal met de “Closed 24/7” slogan erop, natuurlijk.

Door de huidige corona-situatie, voelen veel mensen zich alleen en hulpeloos. Omdat hulplijnen het drukker dan ooit hebben, doneert Closed 10 procent van de opbrengst aan de Duitse emotionele support telefoonlijn TelefonSeelsorge®. De collectie zal midden april verkrijgbaar zijn op Closed.com.

PUMA lanceert collectie samen met Maison Kitsuné

Sportmerk PUMA en fashion brand Maison Kitsuné hebben de handen ineen geslagen. In de unisex collectie worden klassieke silhouetten in een nieuw jasje gestoken en Japanse en Franse designelementen met het DNA van PUMA gecombineerd. Het resultaat? Een one-of-a-kind collectie met vintage maar toch ook moderne look. De eigenzinnige ‘street chic’ collectie bestaat uit kleding, sneakers en accessoires. Aarde en ‘tonal’ tinten voeren de boventoon, maar er zijn ook uitspringers in geel. De PUMA X MAISON KITSUNÉ-collectie is vanaf 27 maart te koop bij Bruut, Oqium, Panthers Store, Avenue Store, Ultimate Sneakerstore, PUMA.com en in PUMA-winkels. Maar ook op maisonkitsune.com en een selectie van Maison Kitsuné-winkels over de hele wereld.

Ecover doet samen met Victoria Koblenko en Jordy Casteleijn een oproep tegen kledingverspilling

De mode-industrie is een groot zorgenkind voor het milieu. We kopen te veel kleren en gooien ze te snel weg. Tijd voor verandering. Daarom doet Ecover, samen met Victoria Koblenko en Jordy Casteleijn, een oproep tegen kledingverspilling. Want door je kleding minstens 1 jaar langer te dragen vermindert de impact op afval, CO2 en water met maar liefst 20-30%. Hoe je kunt laten zien dat je meestrijdt in Ecover’s fight against fashion waste? Door een foto van jezelf in een van je favoriete T-shirt te delen en te beloven dat je dit item minstens #1Jaarlanger draagt. Dat is pas een (eco) statement piece dat in je kledingkast hangt!

Vagabond Shoemakers lanceert Atelier by Vagabond

Vagabond Shoemakers heeft een nieuwe editie aangekondigd van de terugkerende premium capsule collectie Atelier by Vagabond. Voor deze SS21 campagne werkt Vagabond samen met drie jonge en inspirerende kunstenaars: Josefin Zachrisson, Hedvig Moberg en Anna Mörner. Zij zijn gevraagd om exclusief voor Vagabond de nieuwe collectie door middel van een kunstwerk te vertalen. De volledige collectie bevat minimalistische alledaagse stukken in premium kwaliteit; 13 verschillende stijlen, variërend van plateauzolen, flats, slip-in en pumps, allemaal met leren voering en handgemaakte zolen. Met een sterke focus op vormen en silhouetten, het kleurenpalet is neutraal met off-white, zwarttinten, beige met een accent van pistache. De collectie is beschikbaar zijn op Vagabond.com

Enable The Label presenteert een eigen collectie: The Label Enable

Enable the Label, het platform dat opkomende mode labels uit het buitenland de kans biedt om de Nederlandse markt te betreden, heeft nu een eigen collectie. De collectie bestaat uit een selectie van zijde jurken. Licht, zacht en comfortabel voor tijdens zomerse temperaturen. De jurken zijn perfect voor een dagje strand, maar ook geschikt voor een diner. Het gevarieerde kleurenpalet van de jurken zorgt voor een tropische vibe. Ga voor een blauwe touch met de Olivia en Georgia dress of kleed je zelf in mooi roze met de Lily of Kaytlin dress. Je shopt de collectie hier.

Fjällräven lanceert unieke en duurzame lijn Samlaren

Het Zweedse merk lanceert een unieke en duurzame lijn genaamd Samlaren (‘De Verzamelaar’). Deze capsule collectie geeft restmateriaal nieuw leven, onder meer in de vorm van een herinterpretatie van iconische succesnummers van Fjällräven, zoals de klassieke Greenland Jacket en de Kånken rugtas. Elk product draagt een uniek nummer en is in zeer beperkte oplage verkrijgbaar. Het Samlaren initiatief zal van seizoen op seizoen overgedragen worden, met telkens weer tijdloze producten vervaardigd uit nieuwe restmaterialen en in nieuwe kleursamenstellingen. Samlaren SS21 is verkrijgbaar in geselecteerde winkels en op www.fjallraven.com.

COS lanceert 100% gerecyclede zonnebrillen

COS heeft de handen ineen geslagen met het Antwerpse merk Yuma Labs om hun eerste collectie zonnebrillen te creëren. De brillen zijn gemaakt van 100% gerecyclede materialen en zijn zo ontworpen dat ze weer gerecycled kunnen worden als ze het einde van hun levensduur hebben bereikt. De collectie bevat vier unisex modellen in verschillende kleuren en is hier te koop.

Nieuwe 7 For All Mankind campagne met Camille Rowe & Keith Powers

Het authentieke premium denim merk 7 For All Mankind heeft haar Lente/Zomer campagne verkondigd met het Frans-Amerikaanse model Camille Rowe, bekend voor haar excentrieke persoonlijke stijl, en acteur/model Keith Powers, bekend voor zijn indrukwekkende rollen in The New Edition Story en Straight Outta Compton. De beelden, geschoten door fotograaf Dan Martensen, zetten de tijdloze denim in de schijnwerper als de ‘signature’ van het merk en haar Californische roots. Met als doel dit seizoen hoop en vertrouwen te brengen. De collectie shop je hier.

Dante6 lanceert SS21 collectie én voegt extra maat toe

De designers van Dante6 hielden een dagboek bij tijdens deze lockdown, welke de key inspiratie is geworden voor de SS21 collectie, vanuit een positieve mindset naar een innovatieve, realistische nieuwe wereld. Het resultaat? Weelderige jurken, uitbundige schouder tops in luchtige stoffen, prachtige breisels en lederen items van de hoogste kwaliteit. De dualiteit van neutrale tonen en assertieve kleuren als groen, roze en geel nemen je mee naar een kleurrijke zomer waar je de dagelijkse uitdagingen met veel optimisme aangaat! Ook zal het merk vanaf deze collectie maat 1 t/m 6 aanbieden (34 t/m 44). Dit sluit naadloos aan bij de 6 mantra van het label, waarbij kleding wordt ontwikkeld voor 6 verschillende type vrouwen, afgespiegeld in 6 verschillende stijlen in 6 fases van haar leven. Je shopt de collectie hier.

Laatste nieuws