5 vragen aan... hannah-directeur Monica van Ee

Ze staat al twintig jaar aan het hoofd van huidverbeteringsmerk hannah en is ook al jaren director van Miss Nederland. Directeur Monica van Ee is trots op wat ze met hannah allemaal al heeft bereikt, en staat bekend om haar nuchterheid. Toch heeft Monica nog genoeg dromen die ze met hannah wil verwezenlijken. Elegance stelde Monica 5 vragen. 

Monica van Ee

1. Waarin onderscheidt hannah zich van andere merken die zich focussen op huidverbetering?

"Het belangrijkste onderscheid is dat wij alleen via gediplomeerde en door ons doorgeschoolde huidcoaches aan de consument leveren. Hiermee creëer je een eerlijke, no-nonsens marketing, maar ook zeker producten die doen wat ze beloven. Je komt namelijk minimaal iedere zes weken terug bij je huidcoach; zij adviseert persoonlijk en als je niet blij bent, krijgt ze deze feedback. Tevens zitten wij met ontwikkelingen heel kort op de bal. We bedenken een product in ons Coaching Center, produceren en distribueren hier in Nederland en werken met zeer korte levertijden. Op wijzigingen in wetten of nieuwe inzichten kunnen wij héél direct reageren."

2. Je achtergrond is zeer divers, zo heb je ook ervaring in de mode- en fitnesswereld? En wat vind je zo leuk aan de branche waarin je momenteel werkzaam bent? 

"Toen ik in deze branche begon dacht ik dat deze 'vrouwenwereld' voor mij niet echt geschikt zou zijn. Mijn directheid gaf mij in de firma al snel de naam van 'mannenbaas.' Ik ben ook nooit een make up lady geweest. Wel heb ik mijn huid altijd goed verzorgd. Toch denk ik dat het een zegen is geweest om juist in deze branche werkzaam te mogen zijn. Ik kan al mijn creativiteit kwijt in ons bedrijf. Ik mag producten ontwikkelen, deze een naam geven en deze ook op onze wijze in de markt zetten. Wij doen bijna alles in-house, de PR, de marketing en ook alles online. Slechts een paar externe mensen – met wie ik al twintig jaar spar en werk – vullen ons technisch aan."

3. Van welke huidverzorgingstrends ben je zelf fan? 

"Ik ben groot fan van een mooie, verzorgde huid met minimale make-uplook. Ongelofelijk trots ben ik wanneer een klant zegt dat ze sinds haar behandeling en gebruik van onze producten zonder make-up de straat op gaat en dat ze dit daarvoor niet eens overwoog. Ik wil huid zien, maar ook dat je leeft én geleefd hebt. Van vrouwen als Alicia Keys en Jamie Lee Curtis word ik heel blij. Dus de naturel look is al sinds mijn tienerjaren mijn trend. Natuurlijk hoor ik nu duurzaamheid, goed voor de natuur etc. te noemen, maar ik heb hier altijd al rekening mee gehouden en vind het ook zo langzamerhand vage marketingkreten geworden."

De huidverbeterende producten uit de Red Line van hannah

4. Heb je een advies voor beginnende ondernemers die willen starten in de huidverbeteringsbranche? 

"Zeker! Volg je gevoel en maak bewuste keuzes. Let goed op je investeringen, maar blijf wel groot dromen. Verlang van een leverancier de service en ondersteuning die jijzelf ook biedt en stick to the plan! Als vrouw heb je het voordeel dat je een gevoel hebt bij mensen, zeker als huidcoach. Maar dit kan ook leiden toch emotionele beslissingen. Zoek een sparringpartner om af en toe mee te praten om je inzichten te bekrachtigen en/of ontkrachten. En wees héél zuinig op je data!"

5. Welke dromen heb je nog met betrekking tot hannah? 

"Het blijven ontwikkelen en ontdekken. Jonge vrouwen in hun kracht zetten is een ultieme voldoening voor mij, zodat wanneer ik pensioneer er een topteam staat dat goed samenwerkt. Een team dat hannah nog naar grotere hoogtes zal brengen, zodat een huidcoach altijd kan rekenen op de nieuwste ontwikkelingen, de beste producten en blije, tevreden eindgebruikers!"

Carrière
  • William Rutten