5 Vragen aan… Brand Design Manager van PrimaDonna Carole Lambert

'We willen vrouwen een goed gevoel geven, letterlijk de last van hun schouders verlichten, zowel letterlijk als figuurlijk'

Carole Lambert is de Brand Design Manager van PrimaDonna. Binnen haar functie leidt ze het team dat de collecties voor PrimaDonna ontwerpt en ontwikkelt. Een eervolle functie, want het lingerielabel staat al meer dan honderd jaar garant voor een ongeëvenaard draagcomfort. En met de nieuwe collectie, Shine in PrimaDonna, gaan ze nog een stap verder in hun doel om vrouwen meer zelfvertrouwen en een goed gevoel over zichzelf te geven. Elegance sprak haar over de nieuwe collectie en over werken bij het toonaangevende lingerielabel. 

PrimaDonna

Al meer dan honderd jaar geeft het PrimaDonna-team in het atelier in België haar passie en vakmanschap van generatie op generatie door om lingerie te ontwerpen die niet alleen fijn zit, maar waar je je ook goed door voelt. Want stijlvolle lingerie die perfect zit, boost je zelfvertrouwen en geeft een goed gevoel over jezelf waar je ook bent. "Mooie lingerie kan een belangrijke rol spelen in het ontwikkelen van zelfvertrouwen en zelfliefde voor een vrouw. De juiste lingerie helpt je namelijk de relatie met jouw boezem en lichaam te verbeteren. PrimaDonna staat voor het aanmoedigen van vrouwen om hun lichaam te omarmen en niet weg te steken. We zien mooie lingerie dan ook als een geschenk naar jezelf toe. Het kan namelijk je mindset beïnvloeden, zoals bijvoorbeeld: ik voel me powerful, sexy, energierijk, etc. Met andere woorden, alles is mogelijk!", legt Carole uit.

Voor de nieuwe collectie Shine in Primadonna werden vijf fans van het lingeriemerk met diverse leeftijden en uit verschillende landen in de spotlight gezet. Vrouwen met een vollere boezem, die nooit eerder als model voor de camera stonden, laten daarmee zien wat goede lingerie doet voor je lichaam en je zelfvertrouwen.

De nieuwe collectie is te koop via www.primadonna.com.

Shine in PrimaDonna Shine in PrimaDonna

5 vragen aan...

Wij spraken Carole Lambert, Brand Design Manager van PrimaDonna, over het ontwerpen van lingerie, het vinden van de perfecte BH en ervoor zorgen dat vrouwen stralen.

1. Wat komt er allemaal kijken bij het ontwerpen van lingerie voor vrouwen met een grotere cupmaat?

"Onze challenge is om het esthetische aspect te combineren met het technische aspect, want bij PrimaDonna maken we geen keuze of compromis tussen beide. Ons motto is om beha’s te maken die de beste support geven aan de vrouw en die ook verfijnd, hip of cool zijn. Met trots kunnen we zeggen dat we een team hebben van gepassioneerde vrouwen die samen tot het uiterste gaan om aan het product te werken. Op die manier willen we altijd de meest supportive lingerie ontwerpen voor de vrouw met een grote cup-maat. Ze hoeft nooit te kiezen tussen comfort of een mooie look. She can have it all. In haar cupmaat."

"We willen vrouwen een goed gevoel geven; de last van hun schouders nemen, zowel letterlijk als figuurlijk. Als een vrouw een PrimaDonna beha past die echt goed zit, dan voelt ze zich sterker dan ooit, durft ze naar haar lichaam te kijken, staat ze rechtop, en voelt ze zich opnieuw verbonden met haar lichaam. Elk lichaam is uniek en prachtig, en brengt zijn eigen verhaal. Onze laatste campagne 'Shine in PrimaDonna' is een mooi voorbeeld van een diversiteit aan trotse vrouwen met een grotere boezem. Ze stralen in PrimaDonna. Voor zichzelf, maar ook als inspiratie voor andere vrouwen met een grotere boezem. Ze tonen het effect dat de juiste lingerie kan hebben. Zoveel meer dan gewoon een bh."

"De beste manier om jouw perfecte beha te vinden - die je supermooi vindt en zo comfortabel voelt dat je hem vergeet - is om een goede fitting te doen in een lingerie boetiek. 80% van de vrouwen kennen hun maat niet. De stylisten die daar aanwezig zijn dragen ons PrimaDonna verhaal met hen mee, ze dragen onze missie in hun hart. Op die manier geven ze je een goede begeleiding om de perfecte beha te vinden, speciaal voor jou! Wij hechten enorm veel belang aan het menselijke aspect, een comfortabele paskamer en behandeld worden met respect is uiterst belangrijk."

4. PrimaDonna bestaat al heel lang. Wat is er de afgelopen jaren veranderd in de ontwerpen?

"Opvallend is dat we merken dat vrouwen met een grotere cupmaat zich beter en beter voelen in hun vel (wij hopen natuurlijk dat wij daar ons steentje hebben toe bijgedragen). Een beha wordt niet enkel meer gekocht voor zijn perfecte fit maar ook omwille van de look. Ons motto is: 'Wil je sexy zijn, ga ervoor!'. Laat ons duidelijk zijn: sexy has no (cup) size! Wil je met kleuren spelen en niet enkel zwart dragen? Geen probleem! We’ve got it for you! Bij PrimaDonna bieden wij de mogelijkheid om elke trend bij de kleine cupmaten te vertalen naar grotere cupmaten en dit op een slimme manier. Kort samengevat, the sky is the limit! Vrouwen met een grotere cupmaat laten zich niet meer in een hokje duwen met enkel saaie kleuren en functionele bh’s. They want more, they want to play and experiment. Hoe cool is dat?"

5. Wat vind je het allerleukste aan je baan?

"Het feit dat ik elke dag mag bewonderen hoe een team van gepassioneerde vrouwen hun hoofden kunnen breken om een beha naar een hoger niveau te tillen. Het maakt het alleen maar beter als ik op dezelfde dag een vrouw zie die nieuwe lingerie komt uitproberen en met een brede glimlach uit de paskamer komt. Je ervaart eigenlijk constant een “close the loop” gevoel."

Beeld: Eigen collectie