Fashion Friday: het belangrijkste modenieuws van deze week

Lees ook

Van nieuwe collecties tot toffe samenwerkingen en bijzondere initiatieven: dit is het meest opvallende modenieuws van deze week.

GANT lanceert voor het eerst ‘The Future of American Sportswear

In de campagne is een aantal bevlogen kunstenaars en thought leaders te zien, die een hedendaagse community vertegenwoordigen. Dit zijn dichter Sonny Hall, Frans acteur en model Mathilde Warnier, zanger/songwriter Joseph Talbot, Klassiek opgeleid cellist en polymuse Kelsey Lu, musicus, model en acteur Kelvin Bueno en acteur, musicus en muziekproducent Eliot Sumner. Samen vinden zij de ruimte waar het trotseren van conformiteit samenkomt met hoop voor de toekomst en geven ze de campagne authenticiteit met een inspirerende boodschap van openheid en durf: www.gant.com.

Nieuwe capsulecollectie: SAINT LAURENT X MYTHERESA exclusives

Designer webshop MyTheresa en Saint Laurent hebben de handen ineengeslagen en exclusieve najaarslooks gelanceerd. De collectie is een combinatie van Saint Laurent’s iconische op de jeugd uit de jaren 60 geïnspireerde silhouettes, Pied-de-poule en Prince of Wales Liberty-prints op blouses en jurken. Ook de iconische hartjes en stippen en 70’s inspiratie zijn terug te vinden. Twaalf stukken van de collectie zijn exclusief te verkrijgen op www.mytheresa.com.

Duurzaam en minimalistisch: Specsavers Autumn Collection

Specsavers lanceert haar Autumn Collection met designs volgens de laatste eyewear trends. Denk aan kleuren geïnspireerd op de natuur, helder acetaat, minimalistisch metaal en oversized frames. De hele collectie is ontworpen met een duurzame focus. Het merk introduceert binnen het herfstensemble de LUXe-lijn, met veel oog voor de Scandinavische lifestyle, en de ReWear-lijn, waarvoor de natuur de grootste inspirator was: www.specsavers.nl.

Fashion, beauty en lifestyle met een positieve impact

Ben jij al bekend met webshop SCOON? Het Nederlandse bedrijf is een one-stop-shop voor een gecureerd aanbod van kleding, beauty en lifestyle producten met een positieve impact op het milieu en de makers. Zo biedt SCOON o.a. Veja, Kings of Indigo en Patagonia aan, maar ook minder bekende merken zoals The Knotty Ones en Mádara. SCOON (‘schoon’ in alle betekenissen) is er voor iedereen die graag beter wil kopen, maar niet weet waar te beginnen: www.scoon.store

Laatste nieuws

Zie ook