Stijl en functioneel: de elevated tote bag is terug

Een parel aan je arm!

Tassen lijken steeds kleiner te worden en dat terwijl we juist verlangen naar een tas waar al onze spullen in passen. Gelukkig is de elevated tote bag bezig met een opmars, en is-ie hipper dan ooit.

De tote

Sinds de plastic tassen voor eenmalig gebruik niet meer gratis (of überhaupt) verkrijgbaar zijn in de supermarkt, zijn we behoorlijk afhankelijk geworden van de katoenen tote. En hoewel die handig is, worden we op de lange termijn niet erg enthousiast van de look en feel van deze tote. Gelukkig speelt de modewereld handig in op onze behoefte aan draagtassen die wel fashionable zijn.

De (faux) leren tote bag is een ware alleskunner. Je kunt er van alles in kwijt, maar daarnaast voldoet-ie ook aan alles wat we van een tas verlangen. Het is modieus, het is verkrijgbaar in vele varianten en vele kleuren en het is tijdloos.

De tote dankt zijn naam aan het Engelse to tote. Sjouwen dus. Ook kenmerkend voor de tote bag is dat het altijd een open tas betreft. En die open tas is momenteel hot and happening, onder anderen Zoë Kravitz, Rosie Huntington-Whiteley en Dua Lipa zijn fan!

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Rosie HW (@rosiehw)

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Alexis Foreman (@alexisforeman)

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Emili Sindlev (@emilisindlev)

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door DUA LIPA (@dualipa)

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Monikh (@monikh)

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Alexis Foreman (@alexisforeman)

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Zoë Kravitz (@zoeisabellakravitz)

Stijgende populariteit

Het lijkt erop dat tote bags populairder zijn dan ooit. De Yves Saint Laurent ‘Icare Maxi Shopper’ schopte het tot Lyst’s ‘Hottest Product’-lijst en zoekresultaten naar het item schoten toen omhoog met wel 55 procent. Ook 3DLook, een bedrijf met virtuele paskamers, merkte op dat de tote bag immens populair is. Volgens het bedrijf namen de Google-zoekopdrachten voor de Burberry tote bag met wel 310 procent toe. Klarna beweerde bovendien dat de aankopen van ‘oversized tassen’ met maar liefst 97 procent waren gestegen.

Bron: Marie Claire | Beeld: NL Beeld, Instagram