De 5 lekkerste parfums voor een instant zomergevoel

De perfecte manier om het vakantiegevoel te behouden.

Warme zonnestralen op je gezicht, het geluid van de zee op de achtergrond en een zacht briesje door je haren... Het ultieme vakantiegevoel. De herfst mag dan wel in aantocht zijn, met deze vijf heerlijke parfums houd jij de zomer nog even bij je.

1. Acqua di Parma Blu Mediterraneo

Acqua di Parma deelt deze zomer zijn beste adresjes aan de Italiaanse kust te Capri, Amalfi en Panarea, die gelinkt zijn aan drie frisse unisex parfums van de Blu Mediterraneo lijn. Mirto di Panarea is een Houtachtig Aromatische geur gekenmerkt door heldere en sprankelende fruitige tonen van citroen- en bergamot-citrusaccenten. Arancia di Capri een fruitige geur die bestaat uit invloeden van sinaasappel, bergamot, grapefruit en bergamot. En Fico di Amalfi brengt de zachte, zonnige, mediterrane geur van Amalfi vijgen. Extra leuk: iedere geur is gelinkt is aan een Spotify playlist. Je shopt de geuren hier.

2. Gucci Flora Gorgeous Gardenia

Misschien ken je de geur Gucci Flora Gorgeous Gardenia al wel. De Eau de Toilette is namelijk geherlanceerd met een nieuw Eau de Parfum dat een meer geconcentreerde expressie van het origineel onthult. Daarbij komt een campagne geleid door niemand minder Miley Cyrus, maar ook een nieuw, prachtig silhouet in gelakt roze en met het kenmerkende Flora-patroon dat opnieuw is vormgegeven. Het parfum is een sensuele en intense geur, een moderne interpretatie van de witte gardenia met een vleugje perenbloesem, jasmijn en bruine suiker. Bloemig, maar ook subtiel zoet. Je shopt de geur hier.

3. Shiseido Ginza

Ginza is een bruisende wijk van Tokio waar het oosten en westen samenkomen, de geboorteplaats van Shiseido en nu ook een parfum. Een geur die de meest levendige, sprankelende en krachtige facetten van vrouwelijkheid versterkt, maar ook vol tegenstrijdigheden zit. Subtiel maar evengoed intens, delicaat én sterk, wijs en gepassioneerd. Ginza weet de olfactorische traditie van Japan in een modern parfum te verankeren. De natuurlijke elegantie van bloemen wordt met de kracht van heilige houtsoorten verenigd. Een subtiele verwijzing naar het eeuwenoude ritueel dat bekend staat als Kodo, waarbij de deelnemers ‘luisteren’ naar de houtachtige geuren om hun lichaam & geest te zuiveren. Je shopt de geur hier.

4. Michael Kors Super Gorgeous!

Na het succes van Michael Kors Gorgeous!, verschijnt begin september Super Gorgeous!. De oriëntaals Bloemige geur is een rijkere en sensuelere versie van het origineel. Het is een herinterpretatie van het eerste weelderig witte bloemenboeket in combinatie met nieuwe akkoorden. Zo zorgt het rokerig-zoet tabaksakkoord met het sensuele akkoord van Amber voor diepte. Niemand minder dan de beeldschone actrice en model Sara Sampaio is het gezicht van de campagne. Je shopt de geur vanaf begin september bij Douglas.