Van nieuwe collecties tot toffe samenwerkingen en bijzondere initiatieven: dit is het meest opvallende modenieuws van deze week.
Samenwerking: Samsøe Samsøe x Nordisk
Fashion meets outdoor! Samsøe Samsøe heeft voor hun herfst- wintercollectie 'Stillness' de krachten gebundeld met het Deense outdoormerk Nordisk. Deze samenwerking staat in het teken van de vastberadenheid om het stadsleven kennis te laten maken met het outdooruniversum. Het resultaat? Duurzame producten vanuit kwaliteit en vakmanschap. De collectie bestaat uit verschillende producten die ideaal zijn voor een outdooravontuur en tegelijkertijd qua kleur en multifunctionaliteit een urban uitstraling hebben. Neem bijvoorbeeld de deken die je meeneemt op je kampeer-/glampingtrip en die thuis op je bank of bed ook niet misstaat. Of de thermofles gevuld met koffie die niet alleen je beste vriend is tijdens het forenzen naar je werk in de stad, maar die ook voor andere activiteiten ontzettend praktisch is. Love, love, love!
H&M verstuurt online bestellingen voortaan in papieren verpakking
H&M Nederland verstuurt online bestellingen voortaan in FSC-gecertificeerde papieren verpakkingen. Met het vervangen van de plastic zak voor recyclebaar papier zet H&M een belangrijke stap in het verminderen van plastic afval. Dit is in lijn met de doelstelling van de H&M-groep, dat op weg is naar een duurzaam, circulair bedrijfsmodel en als doel gesteld heeft om alle verpakkingen tegen 2025 herbruikbaar, recyclebaar of composteerbaar te maken.
Dante6 presenteert ‘Play Of Opposites’ Fall-Winter 2021 collectie
Dante6 zet de optimistische richting voort voor de FW21 collectie, waarbij het draait om tijdloze items die ieders persoonlijkheid versterken. De collectie gaat over het geven van zelfvertrouwen aan vrouwen, zodat ze zich goed voelen in de kleding die ze dragen en vrouwelijkheid en warmte uitstralen. Het resultaat is een collectie met luxe stoffen en mooie decoratieve details. Aardse en gewaagde kleuren. Rijke en textured materialen. En vloeiende zijdeachtige stoffen en volumineuze vormen in combinatie met subtiele metallics. Ook niet onbelangrijk: Dante6 werkt nu uitsluitend met leveranciers die gecertificeerd zijn door BSCI of Sedex voor fatsoenlijke arbeidsomstandigheden en eerlijke lonen.
H&M slaat de handen ineen met Japans cultmerk Toga
Voor de collectie zijn de twee in het archief van Toga gedoken en hebben de bekende items een hedendaagse twist gegeven. "We hebben Yasuko Furuta altijd bewonderd bij H&M omdat ze haar kledingstukken doordringt met een krachtig gevoel van persoonlijkheid", aldus Ann-Sofie Johansson, creatief adviseur bij H&M. "Ze houdt van de uitdaging die gepaard gaat bij het maken van een avantgarde look die ook makkelijk te dragen is. Het was een plezier om tijd met haar en haar team door te brengen en geïnspireerd te raken door het Toga archief. Ik kan niet wachten om te zien hoe klanten wereldwijd deze speelse doch coole items zullen combineren, specifiek de kenmerkende sensuele Toga cut-outs." De collectie is vanaf 2 september verkrijgbaar. Hieronder alvast de favorieten van hoofdredacteur Hilde: