Van nieuwe collecties tot toffe samenwerkingen en bijzondere initiatieven: in de Fashion Friday lees je het opvallendste modenieuws van deze week.
Shop de MARTAN 'Nautical Napery' collectie tijdens pop-up in Amsterdam
MARTAN opent van 20 tot 24 maart haar deuren aan de Prinsengracht 110 in Amsterdam voor het presenteren van de Nautical Napery collectie. In deze capsule collectie krijgt klassiek tafellinnen uit de hotelindustrie een tweede leven als ready-to-wear met nautische elementen. Daarnaast zijn er ook archive stukken uit eerdere collecties en exclusieve runway pieces voor sterk gereduceerde prijzen te koop. Meer info vind je hier.
American Vintage lanceert Futuristic glitch collectie
Dit seizoen droomt American Vintage weg in een wereld vol neon en fluoriserende tinten. Ergens tussen de digitale wereld en de beloften van morgen, bieden enkele Spring/Summer’24 items een gedurfde avant-gardistische look. The Fifth Element' film uit '97 werd als inspiratiebron genomen en dat is te zien aan de fluorescerende tinten en nauwsluitende silhouetten. We like! Shoppen kan hier.
De VEJA VOLLEY keert terug!
In 2005 zette VEJA hun eerste model ooit op de markt: de VOLLEY, geïnspireerd op de Braziliaanse volleybalschoen uit de jaren '70. Nu anno 2024 is VEJA terug met een vernieuwde versie van hun allereerste model in 9 verschillende kleurencombinaties. Uiteraard gaat het bij VEJA niet alleen om stijl, maar ook om het maken van een positieve impact. Duurzaamheid speelt hierin een belangrijke rol. De schoen is gemaakt van biologisch katoen, natuurlijk rubber, O.T. leather (Organic Traced Leather) en suède van 100% organic certified boerderijen in Uruguay. Je koopt de schoenen hier.
UNIQLO U introduceert lente/zomercollectie
De collectie, ontworpen door artistiek directeur Christophe Lemaire en zijn UNIQLO R&D-team in Parijs, biedt een rustgevend palet van subtiele, maar complexe kleuren die uniek zijn voor Uniqlo U, om een functionele garderobe te creëren met elegante technieken, beschermende lagen en toekomstige klassiekers. Lichtgewicht volume, royale stoffen, iconische basics en praktische kledingstukken met een nonchalante elegantie vormen de basis voor een functionele garderobe met een uitgebreid kleurenpalet. Benieuwd? Hier vind je de hele collectie.
Wauw: Esprit presenteert 'A Night at the Museum' campagne
Met het thema 'A Night at the Museum' omarmt Esprit de lente van 2024. De gedurfde, nieuwe campagne, die zich losmaakt van de regels van ‘do not touch’ en ‘quite please’, ontdekt het museum op een respectvolle en humoristische manier. Het merk viert hiermee op een luchtige manier ‘de oude meesters van Esprit’ – Oliviero Toscani, Ettore Sottsass, Doug en Susie Tompkins - Waarbij historische figuren op een voetstuk worden geplaatst. Een collectie met levendige kleuren en metallic afwerkingen tot gedurfde geometrische patronen en moderne urban stukken van leer. Shoppen? Dat kan hier!
Neeve: perfecte premium essentials voor komende zomer
De nieuwe Spring Summer 2024 collectie van Neeve bestaat uit een selectie hoogwaardige essentials die je elke dag wil dragen. Items die duurzaam geproduceerd zijn, in knappe kleuren. Een selectie van stijlvolle, ingetogen designs, met perfecte pasvorm en zacht huidgevoel. Een collectie gemaakt om elke dag te dragen. Naast de bekende biologisch katoenen t-shirts, breidt Neeve dit seizoen haar collectie uit met diverse nieuwe pasvormen. Zo introduceert het Amsterdamse label bijvoorbeeld The Molly: een waanzinnige spencer, die het goed doet in combinatie met The Mila, een kor te short - beiden gemaakt van 100% organic cotton fleece. Alles zien? Klik hier.
Hoera: Rolex is 10 jaar hoofdsponsor van de Rolex Grand Prix
Rolex vierde onlangs 10 jaar als hoofdsponsor en titelsponsor van de Rolex Grand Prix, waarbij Nederlandse ruiter Willem Greve won met de hengst Highway TN N.O.P. Willem is de eerste Nederlander die deze grote en felbegeerde prijs wint. Een relatie die begon in 2014 en die het begin markeerde van een perfecte samenwerking waarin respect voor traditie gepaard gaat met een toewijding aan constante verbetering. De lange termijn relatie van het merk met de paardensport heeft als doel de toekomstige generaties te inspireren en hen de competitieve geest, de honger naar uitdagingen en het voortdurende streven naar uitmuntendheid bij te brengen. Rolex moedigt de modernisering aan, met respect voor de elegantie van deze prestigieuze sport.
ARMEDANGELS introduceert: denim voor de perfecte lente outfit
ARMEDANGELS introduceert de nieuwe DETOXDENIM collectie. Denim zit dicht op de huid. Iets dat zo dicht bij ons staat, moet verzorgd worden zodat het ons geen schade kan brengen zowel op de korte als de lange termijn. Daarom kiest het merk extra bewust wat er in de DetoxDenim gaat. Ze maken deze zonder schadelijke chemicaliën en met biologisch katoen, geteeld zonder synthetische pesticiden, en gerecycled katoen. Met verantwoorde processen waarbij gevaarlijke chemicaliën zoals kaliumpermanganaat en chloor worden vervangen door innovatieve technieken zoals laser- of ozonbehandelingen. En we kunnen verklappen: de collectie is weer prachtig. Je vindt 'em hier.
Iedere vrijdag vind je op Elegance.nl een selectie van het meest opvallende modenieuws. Van leuke nieuwe merkjes tot bekende namen in de modewereld met een nieuwe collectie. Van nieuwe winkels die écht het bezoeken waard zijn tot items die niet op jouw wishlist mogen ontbreken. Maar ook toffe samenwerkingen, bijzondere initiatieven en leuke acties. Houd ons dus in de gaten om op de hoogte te blijven!