UNIQLO slaat handen ineen met Anya Hindmarch en lanceert eerste samenwerking

In het exclusieve interview vertellen Anya Hindmarch en Group Senior Officer bij UNIQLO, Yukihiro Katsuta enthousiast over deze samenwerking.

Internationale kledingretailer UNIQLO kondigt vandaag de allereerste lancering aan van UNIQLO X ANYA HINDMARCH. Door deze samenwerking worden de unieke creatieve perspectieven van het merk ANYA HINDMARCH geherinterpreteerd in de hoge kwaliteit en geperfectioneerde eenvoud van UNIQLO LifeWear-essentials.

UNIQLO X ANYA HINDMARCH

Yukihiro Katsuta, Group Senior Officer bij UNIQLO-moederbedrijf Fast Retailing en hoofd van UNIQLO R&D is erg enthousiast over de samenwerking: "Ik geloof dat de uitzonderlijke creativiteit en het moderne vakmanschap van ANYA HINDMARCH, samen met haar filosofie van het waarderen van klanten, goed past bij de UNIQLO-aanpak bij het maken van kleding. De toevoeging van de kenmerkende humor aan de essentials van UNIQLO creëert een interessant nieuwe collectie LifeWear waarvan we hopen dat deze lichaam en geest tijdens de feestdagen zal verwarmen.”

Ook Anya Hindmarch is enthousiast over de samenwerking met UNIQLO: “Ik ben een groot UNIQLO-fan en bewonder de schoonheid in de praktische ontwerpen, die resoneert met hoe ik graag ontwerp. Het is een eer om met UNIQLO samen te werken, vooral op het gebied van breiwerk, aangezien UNIQLO zo bekend staat om zijn iconische breisels – met de perfecte vormen en kleuren – die lang meegaan."

Door deze iconische breisels van UNIQLO besloot Anya dan ook niet om met hun schitterende silhouetten te knoeien. "In plaats daarvan besloot ik om met ze te spelen; deconstrueren en vervolgens opnieuw op te bouwen met verschillende steken en zichtbare naden – en vervolgens te versieren met kleine details zodat het aantrekken van je gebreide kleding tot het favoriete onderdeel van je dag behoort. Het was een geweldige leerervaring om met dit ongelooflijke internationale team te werken aan dit geweldige project."

Aandacht voor detail en vakmanschap

In deze lancering staat de aandacht voor detail en vakmanschap centraal. Zo hebben de klassieke gebreide silhouetten een moderne twist gekregen door een combinatie van contrasterende steken en externe naden. De lancering bevat een premium lamswollen breisel voor dames – welke één tweekleurige mouw heeft, met een stopsteek aan de andere kant – en een kajsmierbreisel – welke met de hand genaaide stiksels rond de schouders, zoom en mouwen voor dat authentieke gevoel zorgt.

Ook bevat de lancering een premium lamswollen trui voor kinderen, welke is gemaakt van hoogwaardig wol van 9,5 micron voor niet-jeukende, lichtgewicht warmte en comfort.

HEATTECH

Maar deze iconische lancering is niet het enige wat te vieren valt. Zo is het dit jaar ook het 20-jarig jubileum van HEATTECH. En ter gelegenheid van dit jubileum, zijn de winteraccessoires in de gloednieuwe collectie voorzien van deze wereldberoemde UNIQLO-technologie.

De unieke ontwerpen in de collectie laten de geliefde, kenmerkende ogen van Anya Hindmarch zien en kun je terugvinden in de gebreide muts en de zak van de sjaal. De sokken en handschoenen zijn uitgebracht in blokkleuren die passen bij de lamswollen truien en sjaals in de collectie – beide met geborduurde ogen. Kies voor een statement piece of combineer juist verschillende stijlen uit de nieuwe collectie en creëer je eigen look!

UNIQLO X ANYA HINDMARCH is vanaf 23 november verkrijgbaar in de UNIQLO-winkel in de Kalverstraat of shop de collectie online op UNIQLO.com/nl.

Beeld: UNIQLO X ANYA HINDMARCH