Fashion Friday: het belangrijkste modenieuws van deze week

Van nieuwe collecties tot toffe samenwerkingen en bijzondere initiatieven.

Van nieuwe collecties tot toffe samenwerkingen en bijzondere initiatieven: in de Fashion Friday lees je het meest opvallende modenieuws van deze week.

Nieuw swimwear merk: HUNTU The Label

Witte stranden, helder blauw water en een verfrissend drankje... Waan jezelf op het eiland van je dromen met de perfect zittende beachwear van HUNTU The Label, geïnspireerd op de mooiste stranden van Curaçao. Dit nieuwe merk is een initiatief van het Amsterdamse influencerbureau &.talent en Channah Koerten. Het leuke is dat je niet alleen badkleding voor jezelf kunt shoppen, maar ook een matching look voor je mini-me. HUNTU The Label is geproduceerd met liefde voor het eiland en de natuur. Duurzaamheid staat heel hoog in het vaandel. Zo zijn de stoffen gemaakt van gerecyclede vezels en hars afkomstig van plastic flessen uit de oceaan. Je shopt de collectie hier.

G-Star RAW roept op je denim langer te dragen

Met hun nieuwe wereldwijde campagne ‘Wear your denim till the End’ roept G-Star RAW op om te investeren in kwaliteit, om beter voor je denim te zorgen en hem langer te dragen. Naast deze campagne lanceert het merk een raw denim capsulecollectie met garantie. Ook presenteert G-Star 8 nieuwe duurzaamheidsinitiatieven als onderdeel van hun RAW Responsibility-strategie. Van een gloednieuwe transparancy-tool op hun webshop tot initiatieven om de levensduur van kleding te verlengen door middel van reparatie, hergebruik en recycling. Meer info vind je hier.

Claes Iversen introduceert nieuwe aanvulling op bruidscollectie

Na de succesvolle lancering van de bruidscollectie in 2021, introduceert Claes Iversen nieuwe toevoegingen aan de bestaande collectie van ruim 50 items. Deze semi-couture collectie bestaat uit tops, rokken, broeken en accessoires, die de mogelijkheid geven om meer dan 150 verschillende looks te creëren. Dit modulaire concept maakt het voor bruiden gemakkelijk om een look samen te stellen die helemaal eigen is en meer betaalbaar is ten opzichte van een op maat gemaakte couture bruidsjurk. Meer zien? Klik hier.

ARMEDANGELS introduceert: denim shorts gemaakt van hennep

Een must have voor deze zomer is zonder twijfel de denim short van het sustainable merk ARMEDANGELS. De korte broeken voor zowel dames als heren zijn gemaakt van hennep en hoewel de teelt van hennep in grote delen van Europa verboden was, maakt deze oude plant een comeback. Hennep wordt beschouwd als een duurzaam alternatief en biedt veel ecologische voordelen. De ARMEDANGELS-shorts zijn onderdeel van de Detox Denim campagne waarbij ARMEDANGELS aandacht vraagt voor het duurzaam produceren van denim kledingstukken. Klik hier om de hennep shorts collectie van ARMEDANGELS te bekijken.

Filippa K lanceert nieuw en uniek winkelconcept met combinatie van kunst en interieur

Filippa K heropent zijn flagship store in Helsinki met een vernieuwd winkelconcept, dat de unieke kijk van het modehuis op de Scandinavische identiteit belichaamt: een samenwerking tussen creatief directeur Liisa Kessler, haar Filippa K team, en Profan: het Zweedse architectentrio Disa Braunerhielm, Maximilian Olsson en Anton Bogårdh. Het interieur brengt het rauwe met het verfijnde in evenwicht door referenties uit de natuur te abstraheren tot een nieuwe expressie. Ook benieuwd naar de nieuwe collectie? Klik hier.

Sézane lanceert June Collection

Get ready for summer! Het franse modemerk Sézane heeft de nieuwe June Collection met prachtige items gelanceerd. Bestaande uit perfect uitgesneden stukken met een Parisian touch. De collectie bestaat uit prachtige jurken, jumpsuits en tops en daarnaast ook verschillende accessoires. Mooie kleuren, prachtige prints en nog veel meer. Je shopt de collectie hier.

Timberland onthult SS22 Earthkeepers® by RÆBURN collectie

Timberland lanceert voor SS22 wereldwijd de nieuwste Earthkeepers® by RÆBURN-collectie, met als hoogtepunten de GreenStride™ Edge Hikers en een gedurfde unisex kledingcapsule. Earthkeepers® by RÆBURN, de meest eco-innovatieve collectie van het merk, dient elk seizoen als leidraad voor het merk - een altijd evoluerend experiment om de grenzen van verantwoord design te verleggen met behulp van hoogwaardige, milieubewuste materialen. De minimale ontwerpbenadering van de SS22 Earthkeepers® by RÆBURN-collectie betekent een minimale impact op de natuur, waarbij de nadruk ligt op het essentiële en je ‘niet meer neemt dan je nodig hebt’. Je shopt de collectie hier.

Hul le Kes opent pop-up in Arnhem

Juni wordt een bruisende maand in Arnhem. Met de programmering van het Fashion and Design Festival Arnhem en de internationale Biënnale State of Fashion staat de stad volledig in het teken van mode én duurzaamheid. Hul le Kes vormt op meerdere fronten een belangrijk onderdeel in de mode-kalender van Arnhem en opent daarom een pop-up store in het hart van de stad. De winkel is geopend op de volgende dagen van 11.00 uur - 18.00 uur: vrijdag 17 juni & zaterdag 18 juni // vrijdag 24 juni & zaterdag 25 juni // vrijdag 1 juli & zaterdag 2 juli. Alvast spieken op de site? Dat kan hier.

Iedere vrijdag vind je op Elegance.nl een selectie van het meest opvallende modenieuws. Van leuke nieuwe merkjes tot bekende namen in de modewereld met een nieuwe collectie. Van nieuwe winkels die écht het bezoeken waard zijn tot items die niet op jouw wishlist mogen ontbreken. Maar ook toffe samenwerkingen, bijzondere initiatieven en leuke acties. Houd ons dus in de gaten om op de hoogte te blijven!