Fashion Friday: het belangrijkste modenieuws van deze week

Van nieuwe collecties tot toffe samenwerkingen en bijzondere initiatieven.

Van nieuwe collecties tot toffe samenwerkingen en bijzondere initiatieven: in de Fashion Friday lees je het meest opvallende modenieuws van deze week.

Net-a-Porter introduceert exclusieve capsule collectie met Jacquemus

Geïnspireerd door de levendigheid van Palm Springs, zit de 23-delige capsule collectie van Net-a-Porter en Jacquemus vol met gedurfde stijlen. De jonge, frisse en rebelse items stralen één en al Jacquemus uit en zijn perfect voor de zomer. De collectie bestaat uit een selectie van de populairste items van het merk, maar dan in een nieuw jasje. Van de Lagoa maxi-jurk en de Noué cropped top tot het Pila-uitgesneden badpak en accessoires als de Le Chiquito-tassen en Le Bob Gadjo bucket hat; allemaal verkrijgbaar in suikerspin roze en mintgroen. Je shop de collectie hier.

Lonneke Nooteboom lanceert nieuwe collectie met Shoeby

Dit voorjaar lanceert Lonneke samen met Shoeby haar nieuwste collectie. Ze heeft haar voorliefde voor keypieces doorvertaald naar zeven schitterende items. Stuk voor stuk vrouwelijk, stijlvol en dankzij weloverwogen materiaalkeuzes gedurende het hele seizoen heerlijk luchtig te dragen. Haar nieuwe voorjaarscollectie is – net als voorgaande collecties – gebaseerd op de beproefde ‘Lonneke Metho- de’: kies elke dag één keypiece die je outfit laat shinen, en style de rest af met de basics uit je kast! Meer dan een simpel wit T-shirt, oversized blazer en een stoere jeans heb je niet nodig. Je shopt de collectie hier.

Filippa K lanceert voor het eerst eyewear

Het Scandinavische modehuis heeft voor het eerst in 30 jaar het assortiment uitgebreid met zonnebrillen. De capsule collectie bestaat uit twee uniseks modellen: een brill in een ronde vorm en een bril in een vierkante vorm. Beide brillen zijn verkrijgbaar in zwart, hazelnootbruin en bosgroen. De monturen zijn ontworpen in Stockholm en op maat geproduceerd door CHIMI Eyewear. De serie is gemaakt van eersteklas Italiaans acetaat, metalen hardware en 100% UV-beschermde lenzen. Je shopt de brillen hier.

Vivienne Westwood ontwerpt uitgesproken brillencollectie - exclusief voor Specsavers

Ready to rock ’n roll? Specsavers lanceert een high-end designer collectie in samenwerking met Vivienne Westwood, de gevierde Engelse modeontwerpster en symbool van de Britse avant-garde. Geheel in lijn met het punk en rebelse mode-icoon, is deze lijn uniek, uitgesproken en eclectisch. De hele collectie is ontworpen met een duurzame focus. Je shopt de monturen hier.

Scotch & Soda introduceert een limited-edition handgemaakte tas

Het Amsterdamse modemerk Scotch & Soda kondigt de lancering van 100 Limited-Edition raffia "Born To Love"-tassen aan. De tassen zijn ontwikkeld in samenwerking met Studio 189, een platform dat Afrikaanse en Afrikaans-geïnspireerde mode promoot en beschermt door de ondersteuning van projecten geleid, door de gemeenschap. Het ontwerp van de tas is gebaseerd op het concept 'liefde': de tas wordt dan ook met veel liefde gemaakt door vrouwen die met elkaar in de gemeenschap samenwerken en daarbij gebruik maken van materialen en kleuren uit de natuur. Het kleurenpalet is geïnspireerd op bloemen, planten en kruiden die in Ghana groeien. De tassen werden met behulp van traditionele mandvlechttechnieken geweven van lokaal geproduceerde Palmyrablad-vezels, beter bekend als raffia. Je shopt de tas hier.

Superga kondigt samenwerking aan met Emily Ratajkowski

Emily Ratajkowski is al meer dan 10 jaar fan van het merk; ze draagt Superga voor castings, om New York City te verkennen, en om de wereld rond te reizen. Met deze capsulecollectie verenigt ze het Italiaanse erfgoed en de authentieke uitstraling met een mix van tijdloze, ongedwongen en relaxte ontwerpen. Emily heeft haar eigen draai gegeven aan twee van de meest iconische stijlen: de Superga 2750 en de Alpina. Je shopt de schoenen hier.

Jennifer Lopez and David Gandy schitteren in nieuwe Dolce&Gabbana Eyewear campagne

Dolce&Gabbana presenteert de nieuwe DG Eyewear campagne met niemand minder dan popster Jennifer Lopez en model David Gandy. De beelden, die zowel moderniteit als traditie uitstralen, werden geschoten door het iconische duo Mert Alas en Marcus Piggott. Met de foto's wil het merk schoonheid vieren, wat voor Dolce&Gabbana altijd belangrijk is geweest. Met de campagne willen ze duidelijk maken dat de brillen meer zijn dan een accessoire: ze zijn een verlengstuk van de unieke persoonlijkheid van de drager. Je vindt de collectie hier.

UNIQLO kondigt nieuwste Hana Tajima for Uniqlo 2022 Lente/Zomer-jurken collectie aan

De unieke LifeWear-collectie van de in New York gevestigde modeontwerpster Hana Tajima omvat comfortabele en elegante ontwerpen die culturele diversiteit weerspiegelen vanuit een globaal oogpunt. Deze nieuwe collectie jurken benadrukt de individualiteit en expressiviteit van elke vrouw door het dragen van één enkel kledingstuk. De levendige kleuren van deze collectie zoals intens blauw en groen, zijn geïnspireerd op de natuur. Opvallende jurken van stof behandeld met zoutkrimp voor een grotere dichtheid, en een ontwerp met pofmouwen behouden een delicate vorm door het lichtgewicht materiaal. De collectie zal vanaf 14 april verkrijgbaar zijn in de winkels en op de website van Uniqlo.

Iedere vrijdag vind je op Elegance.nl een selectie van het meest opvallende modenieuws. Van leuke nieuwe merkjes tot bekende namen in de modewereld met een nieuwe collectie. Van nieuwe winkels die écht het bezoeken waard zijn tot items die niet op jouw wishlist mogen ontbreken. Maar ook toffe samenwerkingen, bijzondere initiatieven en leuke acties. Houd ons dus in de gaten om op de hoogte te blijven!