Van nieuwe collecties tot toffe samenwerkingen en bijzondere initiatieven: dit is het meest opvallende modenieuws van deze week.
The Style Game: & Other Stories lanceert modieus bordspel
Om de herfstmode te vieren én dat we eindelijk weer meer met vrienden kunnen samenzijn, lanceert & Other Stories The Style Game: een leuk, draagbaar modebordspel met de herfst-/wintercollecties van & Other Stories uit haar drie ateliers. Het spel brengt een leuke, sociale sfeer samen, terwijl het zinvolle gesprekken en niet-zo-serieuze modedrama oproept om een 'volledige look' te verzamelen uit het atelier in Stockholm, Los Angeles of Parijs. Het spel bevat ook speciale Treasure Cards, die de spelers echte traktaties geven in & Other Stories winkels. The Style Game is gemaakt in beperkte oplage en te koop in alle Nederlandse & Other Stories winkels. Dus haal hem snel in huis!
O My Bag viert tienjarig bestaan met winkel in de 9 Straatjes
Als kroon op het tienjarig jubileum heeft het merk dat zich inzet voor eerlijke handel een fonkelnieuwe winkel in de Wolvenstraat geopend, in de iconische 9 Straatjes in Amsterdam. Als je de winkel verlaat met een nieuwe tas, word niet alleen jij blij, maar ben je op nog vele andere manieren goed bezig. Je levert een positieve bijdrage aan het leven van Indiase mensen werkzaam in de productieketen. Het merk zorgt namelijk voor eerlijke arbeidsvoorwaarden en een leefbaar loon. Ook investeert O My Bag in de gemeenschap door lokale projecten te ondersteunen en jaarlijks 1% van de omzet terug te geven aan projecten die te maken hebben met women empowerment, waaronder toegang tot onderwijs voor meisjes. Een ander doel is het creëren van werk voor vrouwen in hogere posities, voornamelijk in het productieland India. Tot slot is het tassenmerk volledig CO2-neutraal. Benieuwd geworden? Neem dan alvast hier een kijkje op de website.
BARTS lanceert een nieuwe collectie accessoires voor FW ‘21/’22
Of je er nu klaar voor bent of niet, de winter staat voor de deur dus je garderobe moet ook najaarsproof gemaakt worden. Bij BARTS slaag je altijd. De nieuwe collectie is geïnspireerd door “mottainai” - een Japanse term die mensen aanmoedigt om te consuminderen en te recyclen door onze bronnen en grondstoffen met respect en dankbaarheid te gebruiken. De items bestaan uit prachtige nieuwe stijlen en kleuren, tijdloze klassiekers, zachte en duurzame materialen en traditionele ambachten. Het respecteren van moeder natuur wordt vertaald door gerecyclede garens en geweven sjaals in een reeks prachtige diepe en rijke kleuren. Je shopt de collectie hier.
POM Amsterdam lanceert haar eerste Essentials lijn
POM Amsterdam bestaat 10 jaar en viert dat met de lancering van haar eerste Essentials lijn. De nieuwe Essentials collectie bestaat uit kwalitatieve basics, gemaakt van duurzame materialen – jeans, t-shirts en jurken in neutrale kleuren. Een nieuwe look voor het kleurrijke merk POM Amsterdam dat bekend staat om haar bold kleuren en handgeschilderde prints, maar wel allemaal met de bekende POM-details. De Essentials Collectie is vanaf nu hier online beschikbaar.
Fabienne Chapot opent pop-up store: FC XV Expo
Ter ere van het 15-jarig bestaan dat eerder deze maand is aangekondigd, opent Fabienne Chapot FC XV expo: een pop-up store en expositie waar je je kunt onderdompelen in de verrassende en kleurrijke wereld van Fabienne Chapot. Via verrassende, interactieve installaties ontdek je hoe het merk is ontstaan, maak je kennis met de limited edition capsule The Dream Collection vol exclusieve festive styles en shop je de geheel vernieuwde tassen- en accessoirelijn The Originals met een knipoog naar de roots van Fabienne Chapot. De FC XV expo is geopend van 22 september tot 20 november aan het Rokin 21. Meer info vind je hier.
Hoe duurzaam ben jij? Check het met de Sustainable Fashion Calculator
Ondanks dat 57% van de Nederlanders aangeeft het belangrijk te vinden dat een kledingstuk verantwoord geproduceerd is, weet tweederde niet hoe ze duurzame kleding kunnen kopen en waar ze dan op moeten letten. Om deze reden introduceert Dutch Sustainable Fashion Week de Sustainable Fashion Calculator. Zo kan iedereen ontdekken hoe duurzaam zijn of haar keuzes zijn in de verschillende stadia van aankoop tot gebruik. Benieuwd naar hoe jij een steentje kan bijdragen aan de transitie naar een duurzamere kledingindustrie? Doe dan nu hier de test.
HOFF lanceert een geheel nieuwe collectie: TRIBE
De collectie is geïnspireerd op de meest afgelegen plekken ter wereld. Dit maakt de ontwerpen dit seizoen nog origineler, gedurfder en verrassender. Een schoen die teruggaat naar de oorsprong van schoeisel om het opnieuw uit te vinden. Terug naar de oorsprong om origineel te zijn. Om het gevoel van vrijheid, reislust en de globale identiteit van HOFF te belichamen werden voor de Tribe campagne twee topmodellen van het hoogste niveau gekozen: de Portugese Fernando Cabral die eerder het gezicht is geweest van campagnes als Bottega Veneta, Kenzo of Etro en de Hongaarse Zsofia Varju die bekend is van campagnes voor onder andere Prada, Valentino, Saint Laurent en Miu Miu. Het tweetal weet als geen ander de nieuwste collectie aan sneakers, in een unieke reeks kleuren, patronen en combinaties, op stijlvolle wijze aan de wereld te tonen. Je shopt de collectie hier.
Sinds kort heeft Le Olive haar assortiment uitgebreid met gepersonaliseerde leerproducten. De totale collectie bestaat uit een kaarthouder, paspoorthouder en een make-up bag in de kleuren Nude, Midnight Black en Soft Pink. De producten zijn van 100% Saffanio leer en dus zeer duurzaam, zodat ze jouw essentials voor langere tijd beschermen, ook wanneer je op reis bent. Alle leerproducten kunnen, zoals je gewend bent van Le Olive, gepersonaliseerd worden. Hiervoor kun je kiezen uit een opdruk in de kleuren zilver, goud, rosé goud, light pink of debossed (zonder kleur). Je shopt de items hier.