Wereld Aids Dag met M.A.C. Cosmetics

Het make-up merk zet zich al ruim 25 jaar in voor de nummer één doodsoorzaak onder jongeren in Afrika. Dit jaar heeft de verkoop van de Viva Glam lipstick geleid tot een cheque t.w.v. €100.000 euro. Deze is overhandigd aan de goede doelen Orange Babies en Dance4Life.

Wereld Aids Dag met M.A.C. Cosmetics

Give a glam

Zet deze lipstick maar op je verlanglijstje. Niet alleen voor jezelf, maar ook om Aids te verhelpen. Is dat niet de perfecte kerstgedachte? De verkoopprijs van de lipstick gaat namelijk volledig naar de bestrijding van deze ziekte. Wist je dat één lipstick zeven dagen lang essentiële boodschappen zoals groente en fruit oplevert, vijfenzeventig vrouwen en meisjes driekwartier lang leert over hiv-preventievaardigheden én vijfentwintig sekssets met condooms en instructies biedt?

Epidemie

Sinds het begin van de aidsepidemie hebben ongeveer 78 miljoen mensen hiv gekregen en zijn er inmiddels ruim 35 miljoen mensen overleden aan Aids. Verschillende doelen zetten zich in tegen het voorkomen van nog meer besmettingen waaronder Orange Babies en Dance4Life. Orange Babies streeft naar een wereld waarin baby's zonder hiv worden geboren én waarin patiënten met hiv een toekomst kunnen opbouwen. Zij bieden alle tools die nodig zijn om besmettingen te voorkomen. Denk aan hiv-testen, condooms, medicatie, voorlichting, opvang en voeding. Het goede doel Dance4Life danst totdat hiv/aids, ongewenste zwangerschappen en seksueel misbruik de wereld uit zijn. Iedereen kan meedoen, want om geïnspireerd te raken door dans heb je geen vaardigheden of kennis nodig. Zij werken al in 14 landen en bereiken daarmee meer dan 2 miljoen (!) jongeren.

Wil jij ook graag helpen? Voor meer informatie over de campagne van M.A.C of om een lipstick te kopen klik je hier. Voor de website van Orange Babies klik je hier en bekijk hier de website van Dance4Life .

Beauty
  • Lotte van Zijl