/https%3A%2F%2Fcdn.pijper.io%2F2025%2F03%2Fpd7U3dp13KwLNE1741159170.jpg)
Louis Vuitton begint aan een nieuwe reis met de lancering van La Beauté Louis Vuitton. Deze spannende onderneming breidt de visie van het huis uit, geworteld in de geest van de reis naar creatieve kwaliteit.
Creative Director Cosmetics
La Beauté Louis Vuitton lanceert in de herfst van 2025 en verwelkomt daarmee ook Dame Pat McGrath, DBE, als Creative Director Cosmetics. De wereldberoemde Britse visagiste brengt haar onnavolgbare oog en expertise in bij het ontwikkelen van een lifestyle en beautyervaring die verder gaat dan producten.
Path McGrath, vaak omschreven als 'de meest invloedrijke make-up artist ter wereld', zal toezicht houden op dit speciale metier. Naast haar samenwerking met talloze ontwerpers en modehuizen, waaronder Louis Vuitton, breidde haar creatieve invloed zich uit met de lancering van haar gelijknamige merk, Pat McGrath Labs, in 2015. Sinds 2014 is ze lid van de Orde van het Britse Rijk en in 2021 ontving ze als eerste en enige make-upartiest ooit de titel 'Dame' uit handen van Hare Majesteit Koningin Elizabeth II.
Beautycases
Sinds de oprichting omarmt de geschiedenis van Louis Vuitton schoonheid, met innovatieve beautycases die speciaal zijn gemaakt voor het vervoer van delicate toiletartikelen, parfums en cosmetica. In de jaren 1920 ontwierp Louis Vuitton luxe poederdozen, borstels en spiegels.
Twee uitzonderlijke voorbeelden bewaard in het Louis Vuitton archief dateren uit 1925: Le Milano was een op maat gemaakte kit voor de sopraan Marthe Chenal, terwijl een prachtige toilettas ook werd gemaakt met de behoefte om dagelijkse benodigdheden, waaronder cosmetica, mee te nemen.
La Beauté Louis Vuitton
Pat McGrath: "Ik heb meer dan 20 jaar backstage gewerkt bij de modeshows van Louis Vuitton en ik vind het geweldig om nu zo'n belangrijke rol te spelen bij de lancering van La Beauté Louis Vuitton, dat het resultaat is van buitengewoon vakmanschap, creativiteit en innovatie. Het schoonheidsuniversum gaat over zoveel meer dan alleen producten, en wat we hier creëren zal een nieuw niveau in luxe schoonheid ontsluiten.”
"La Beauté Louis Vuitton is een natuurlijke bedrijfsevolutie, gedreven door onze nauwgezette aandacht voor kwaliteit, formule en innovatie. Door middel van dit nieuwe productaanbod hebben we de mogelijkheid om klanten verder te begeleiden in hun dagelijks leven met een doel en plezier, terwijl we onze creativiteit en erfgoed blijven vieren”, zegt Pietro Beccari, voorzitter en CEO, Louis Vuitton.
Met meer informatie over het productassortiment dat volgt, weerspiegelt La Beauté Louis Vuitton de verbreding van luxe, waarbij het rijke erfgoed van het Huis opnieuw een nieuwe, eigentijdse vorm aanneemt.
- Louis Vuitton
- Louis Vuitton