/https%3A%2F%2Fcdn.pijper.io%2F2025%2F02%2FciQqinCnaMAbaO1739785320.jpg)
Vanaf kleins af aan had Mical Joseph een eigen bedrijfsidee in haar hoofd: een onderneming die broeken maakt, speciaal voor lange vrouwen. Met een vader van 2.10 meter lang, is Mical gezegend met een prachtige 1.80 meter. Leuk! Maar ook onhandig. Maar juist vanuit het nadeel van die lengte creëerde ze een kans: ze begon haar eigen broekenmerk T FOR ALL. Elegance stelde haar 5 vragen.
1. Hoe ben je op het idee van T FOR ALL gekomen?
"Als puber had ik altijd moeite met het vinden van broeken in een geschikte lengtemaat. Ik herinner me nog goed hoe ik in de paskamer stond, in de spiegel keek en zag dat mijn enkels onder de broekspijp uitkwamen. Het was een constante frustratie, en al op jonge leeftijd speelde ik al met het idee om de broeken-branche te gaan veranderen. Maar aangezien ik geen ervaring had in de mode – ik volgde toen de studie Journalistiek in Utrecht – liet ik het idee om een broekenmerk voor lange(re) vrouwen te starten, aanvankelijk los."
"Jaren later ergerde ik me echter nog steeds aan het aanbod van broeken voor lange vrouwen. Ze waren ofwel niet lang genoeg, ofwel van matige kwaliteit óf simpelweg niet modisch. De frustratie bleef sluimeren onder het oppervlak en zoals dat vaak gaat met dingen die sluimeren; die moeten er toch een keertje uit. Vorig jaar besloot ik zodoende dat het tijd was om het probleem toch zelf aan te pakken."
2. Hoe vond je het om je eigen ondernemersreis te starten?
"Het is absoluut een avontuur! Hoewel ik nog steeds aan het begin van mijn reis sta, pak ik elke dag met enthousiasme aan. Ik zie overal kansen en grijp die waar mogelijk. Vanaf dag 1 is er al veel interesse in T FOR ALL, onder andere vanuit leuke BN’ers en stijlvolle influencers. Om in dat soort gevallen bruggen te bouwen en voor beide partijen iets toe te voegen vind ik geweldig, dat geeft me echt een gevoel van voldoening."
"Natuurlijk zijn er ook momenten waarop ik denk: 'Wauw, dit is intens!' Onzekerheid is iets waar ik nog steeds mee te maken heb, maar ik geloof dat het juist die momenten zijn, zodra ik daar doorheen beweeg, die me sterker maken. Als ik ergens tegenaan loop, zie ik dat al snel als een uitdaging die ik wil oplossen. Aan het begin van deze ondernemersreis moest ik bijvoorbeeld vanuit het niets bedenken waar ik een goede fabrikant kon vinden, de designs samenstellen met de ontwerper en een website bouwen. Allemaal elementen waar ik totaal geen ervaring mee had, maar dat maakte het juist zo leuk. Ondernemen is tot nu toe voor mij een proces van constant leren én groeien."
3. Hoe kwam je erachter dat er een kans lag voor jouw producten?
"Ik heb jarenlang gesprekken gevoerd met andere lange vrouwen, en negen van de tien keer bleek dat zij dezelfde frustraties hadden als ik. Veel van deze meiden konden ook niet de juiste broeken vinden. Langzaam maar zeker realiseerde ik me dat ik echt niet alleen was; dat er met mij nog heel veel andere vrouwen zijn die hetzelfde probleem ervaren. Ik zag markt en dus een duidelijke kans."
4. Hoe zie je de toekomst van T FOR ALL voor je?
"Ik zie T FOR ALL voor me als een groeiend merk met wereldwijde impact! Ik wil lange vrouwen all over the planet de mogelijkheid bieden om een broek te vinden die écht mooi past. Momenteel ben ik bezig met enkele projecten die ik nog niet in detail kan delen, maar ze spelen in ieder geval in op mijn vaste overtuiging: the sky is the limit. De mogelijkheden zijn eindeloos voor T FOR ALL!
5. Wat voor advies zou jij beginnende ondernemers geven?
"Mijn advies zou zijn: ook al vraag je jezelf soms af 'waar ben ik aan begonnen?' blijf doorgaan. Zodra je de eerste stappen hebt gezet, ben je onderweg. Veel mensen hebben geweldige ideeën, maar zetten ze niet om in actie. Het is mooi om over een idee te dromen, maar het écht doen is waar het verschil ligt, dáár onderscheid je je als ondernemer die het redt. En ook: omarm je onzekerheid! Het zal altijd een rol spelen, maar beweeg er doorheen. Laat het je niet tegenhouden. Klinkt dat logisch? Haha!
- Mical Joseph
- T FOR ALL