Deze ‘gekke’ sollicitatietips werken echt

Ze zijn niet voor de hand liggend, maar wel heel handig.

Lees ook

Een sollicitatiegesprek blijft spannend, dus het is belangrijk dat je jezelf goed voorbereidt. Door deze vijf (niet voor de hand liggende) sollicitatietips te volgen, heb je geheid succes.

1. Kom niet te vroeg

We weten allemaal dat je nooit te laat moet komen bij een sollicitatiegesprek. Maar wat blijkt: te vroeg komen werkt ook niet in je voordeel. Probeer tien minuten voor het gesprek aan te komen, zodat je de tijd hebt om rustig te zoeken waar je naartoe moet, maar kom niet een dertig minuten van tevoren al binnen.

2. Ga sporten voor het gesprek

Eet de ochtend van je gesprek een gezond ontbijt en consumeer niet te veel cafeïne. Je kunt de zenuwen bestrijden door te sporten, als je tijd hebt natuurlijk.

3. Draag iets opvallends

Of het nu gaat om een kleurrijke sjaal of een statement ketting, het dragen van iets opvallends kan je helpen om een onvergetelijke indruk te maken. Probeer het wel simpel te houden, dus een glitterbril en boa zijn een beetje too much.

4. Gedraag je niet als een onbekende

Doe alsof je er al werkt. Hang je jas aan de kapstok en gebruik een mapje voor de documenten die je nodig hebt. Probeer er als een werknemer uit te zien, in plaats van als een bezoeker.

5. Vraag iets persoonlijks aan het einde

Een aantal persoonlijke en interessante vragen van jouw kant, kan ongelofelijk in je voordeel werken. Zo zet je de persoon die tegenover je zit sowieso aan het denken.

Houd deze sollicitatietips in je achterhoofd en het moet goed komen. Succes!

Bron: Happy in Shape | Beeld: iStock

Laatste nieuws

Zie ook

Deze eigenschappen irriteren werkgevers het meest

Deze eigenschappen irriteren werkgevers het meest

Een goede, gezonde verstandhouding hebben met je werkgever is natuurlijk wel zo fijn. Immers: je brengt doorgaans 40 uur per week met elkaar door en daarom wil je bij voorkeur geen vijanden zijn. Toch blijkt het in de praktijk knap lastig om een gezonde 'relatie' met elkaar op te bouwen, want als leidinggevende moet je soms autoritair te zijn en als werknemer wil je niet altijd over je heen laten lopen. Lastig...