Fashion Friday: het belangrijkste modenieuws van deze week

Van nieuwe collecties tot toffe samenwerkingen en bijzondere initiatieven.

Lees ook

Van nieuwe collecties tot toffe samenwerkingen en bijzondere initiatieven: in de Fashion Friday lees je het meest opvallende modenieuws van deze week.

Imaan Hammam schittert in campagne voor nieuwste juwelencollectie van Tiffany & Co.
Tiffany & Co. kondigt het debuut aan van haar nieuwste juwelencollectie: Tiffany Lock. Onderscheidend en modern, Tiffany Lock is een gedurfd visueel statement over de banden met de mensen van wie we houden – en hoe deze vertellen wie we zijn. “Geen regels. Iedereen welkom.” is de gedachte achter de nieuwe collectie; de 18k geel- en roségouden armbanden zijn ontworpen voor iedereen. De collectie herontdekt het idee van een hangslot, een belangrijk stuk uit The Tiffany Archives, en transformeert het in een symbool van saamhorigheid en inclusiviteit. Verkrijgbaar met diamanten of in alleen metaal. De sluiting is voorzien van een innovatief draaimechanisme dat de functionaliteit van een hangslot echoot. Bekijk de collectie hier.

Fabienne Chapot lanceert ‘As You Are’ denimcampagne
Fabienne Chapot fotografeerde en interviewde voor de nieuwe ‘As You Are’ campagne zes vrouwen die altijd zichzelf zijn: Cathelijne Blok, Nikita Verberne, Sierra Durgaram, Isa-Yasmijn Hinloopen en koppel Emmy Klomp en Laura van der Woerdt. Naast volledig zichzelf kunnen zijn, hebben ze nog één ding gemeen: de liefde voor mode. De match met Fabienne Chapot is dan ook geen toevalstreffer. De collectie is draagbaar, divers en kleurrijk. Met nieuwe fits als de Pleuni Bootcut en de Thea Wide Jeans breidt Fabienne Chapot de denimcollectie uit. Shoppen? Dat kan hier.

Cara Delevingne schittert in nieuwe G-Star RAW Fall 2022 campagne
Het denimmerk kiest dit keer voor een stoere vrouwelijke hoofdrolspeler in de Hardcore Denim campagne van G-Star RAW: Cara Delevingne. In de campagne wordt de nieuwe denimcollectie geïntroduceerd met het kenmerkende design van G-Star, wars van de traditionele routes. Het Britse topmodel owned twee nieuwe denimfits: The Stray en Type 49. Ook lanceert het merk vanaf dit seizoen zijn tijdloze denim musthaves onder de naam Denim Essentials. De capsule bevat denimklassiekers die elk seizoen een vast onderdeel van de collectie vormen. Van een boyfriendfit denimvest tot de iconische Arc 3D-jeans: stuk voor stuk essentiële denimstukken die seizoenen lang meegaan. Je shopt hier alle jeans.

Nederlandse personal stylingservice Maison365 breidt uit met Green Focused Box
Maison365 is een van origine Nederlandse online personal shopping service voor vrouwen. Het bedrijf is in 2016 opgericht, gebaseerd op een idee van fashion ondernemer Danie Bles om personal shopping beschikbaar te maken voor een breder publiek. Om duurzaam aankoopgedrag nog meer te stimuleren is het vanaf nu ook mogelijk om een kleding box te bestellen met verantwoorde merken die voldoen aan duidelijk meetbare eisen van duurzaamheid. Daarbij wordt gekeken naar o.a. de arbeidsomstandigheden en de ecologische en economische impact van de producten. Dankzij een personal stylist worden vervolgens gemiddeld drie complete looks – ca. 15 items – aan huis bezorgd. Behouden wordt wat bevalt; de overige items kunnen kosteloos retour worden gestuurd. Benieuwd? Hier vind je meer info.

ARMEDANGELS lanceert nieuwe DetoxDenim collectie
DetoxDenim is ARMEDANGELS missie om schonere jeans te creëren. Dat betekent het uitroeien van alle onnodige chemicaliën – van biologische katoenteelt zonder synthetische bestrijdingsmiddelen tot bleken zonder giftig chloor. Met biologisch katoen en een groeiend aantal stijlen met gerecycled katoen, creëert het merk spijkerbroeken met een lager koolstofgehalte voetafdruk dan conventionele jeans – en biedt zij het perfecte paar voor iedereen. Voor deze DetoxDenim campagne focust ARMEDANGELS zich op vijf echte koppels, onder het motte: The Perfect Pair. Deze verschillende duo’s presenteren de nieuwe denimstijlen. Benieuwd? Je ontdekt ze hier.

Marie Jo L’Aventure lanceert capsulecollectie van gerecycled materiaal
Het Belgische lingerielabel Marie Jo lanceert de allereerste capsulecollectie bestaande uit gerecycled materiaal. In deze collectie gaan fashion, comfort en duurzaamheid hand in hand. In de limited Edition-collectie worden twee trendy modellen geïntroduceerd in drie luxueuze looks met een pasvorm geschikt van een A- tot en met een F-cup. De padded bralette zonder beugel centreert je borsten voor een ronde vorm en de padded trianglebeha met beugel volgt de vorm van je borsten en geeft ze een comfortabele steun. Ze zitten niet alleen heerlijk, maar je doet ook de planeet een plezier! Neem hier snel een kijkje in de webshop.

No Art lanceert eerste high end kledingcollectie
Het Amsterdamse muziek fenomeen No Art breidt uit met een eerste ready to wear collectie, bestaande uit items zoals een bomberjack, hoodie, T-shirt en een pak. Het merk werkt samen met designer Poyan Rahimdadeh, oprichter van PAL Sporting Goods, om de collectie tot leven te brengen. De collectie is esthetisch ontworpen vanuit de kern van No Art. Vanaf de vlinders in je buik om naar het festival te gaan tot de euforie van het geluid. De vlinder is een belangrijk onderdeel van de collectie. Deze staat voor transformatie, net zoals No Art met hun bezoekers wil bereiken. Je shopt de collectie hier.

Luxe en elegantie komen samen in de nieuwe JOSH V Home collectie
JOSH V staat bekend om haar onberispelijke en herkenbare stijl in kleding, schoenen, tassen en accessoires in uitgesproken neutrale tinten en hoge kwaliteit. Kenmerken die ook terug te zien zijn in de JOSH V Home collectie. Met deze woonartikelen kan de luxe en sophisticated stijl van JOSH V nu ook door het hele huis gestyled worden. Ieder item is ontworpen met oog voor detail. Een mix van exclusieve prints en zachte materialen van hoge kwaliteit, geven de items internationale allure en laten ze opvallen in ieder interieur. Stuk voor stuk zijn het ‘unique pieces of art’ met een eigen verhaal die je interieur een extra dimensie geven. Je shopt de collectie hier.

Primark lanceert allereerste menopauze kledinglijn
Primark heeft een 14-delige collectie speciaal ontwikkeld om symptomen van menopauze te verlichten. Deze bestaat uit nachtkleding, onderkleding en ondergoed waarbij gebruik wordt gemaakt van de nieuwste technieken. De nieuwe kledingstukken zijn gemaakt van ademende, verkoelende stof die temperatuur-regulerend zijn. Ook zit er geurcontrole in verwerkt, alles speciaal ontworpen om symptomen zoals opvliegers en zweten te verlichten. Check hier snel welke Primark bij jou in de buurt zit.

Iedere vrijdag vind je op Elegance.nl een selectie van het meest opvallende modenieuws. Van leuke nieuwe merkjes tot bekende namen in de modewereld met een nieuwe collectie. Van nieuwe winkels die écht het bezoeken waard zijn tot items die niet op jouw wishlist mogen ontbreken. Maar ook toffe samenwerkingen, bijzondere initiatieven en leuke acties. Houd ons dus in de gaten om op de hoogte te blijven!

Laatste nieuws

Zie ook