Fashion Friday: het belangrijkste modenieuws van deze week

Van nieuwe collecties tot toffe samenwerkingen en bijzondere initiatieven.

Van nieuwe collecties tot toffe samenwerkingen en bijzondere initiatieven: in de Fashion Friday lees je het meest opvallende modenieuws van deze week.

Sézane opent pop-up store midden in Amsterdam
Het prachtige merk Sézane brengt een stukje Parijs naar Amsterdam met een pop-up midden in de hoofdstad. Met de opening van de shop op de Utrechtsestraat 30 kunnen klanten het Parijse universum van Sézane binnenstappen en de langverwachte najaarscollecties ontdekken. Ook worden sieraden, schoenen en tassen van het merk, rechtstreeks uit Frankrijk, tentoongesteld in de winkel. Er zal zelfs iets voor mannen zijn, want het zustermerk van Sézane, Octobre Editions, zal later in het najaar ook beschikbaar zijn met een selectie. Net als elke Sézane boetiek, is de ruimte ontworpen om aan te voelen als een droomappartement in Parijs. En wij kunnen verklappen: dat is goed gelukt! Alvast de collectie bekijken? Dat kan hier.

Sezane

Naomi Campbell schittert in de op Parijs geïnspireerde AW22 campagne van H&M
Met trots onthult H&M de magie van ‘Brasserie Hennes’ in een gloednieuwe campagne film. Niemand minder dan Naomi Campbell speelt de Parijse mode-insider, die in Brasserie Hennes gezelschap krijgt van de nieuwsgierige toerist, model Jill Kortleve. Met een kop koffie in de hand kijken Campbell en Kortleve toe hoe hun castgenoten door de geplaveide straten flaneren in het beste van de H&M AW22 collectie. Deze collectie is de belichaming van de Parijse stijl; klassiek, zelfverzekerd en tijdloos. De nieuwe collectie shop je hier.

Viktor&Rolf en Specsavers lanceren samen opnieuw een brillencollectie
Het iconische Nederlandse modehuis Viktor&Rolf en Specsavers slaan opnieuw de handen ineen en lanceren een tweede brillencollectie. De lijn geeft een surrealistisch gevoel en bevat een samenspel van verschillende vormen en verhoudingen. Het ensemble, bestaande uit zes monturen, bevat neutrale en zachte tinten en heeft alle kenmerkende Viktor&Rolf-elementen in zich. Zo vind je bijvoorbeeld details gebaseerd op de iconische Flowerbomb terug in de monturen. De collectie is een samenhangend geheel van moderne ontwerpen gemaakt van luxueuze materialen, die allemaal van duurzaam en bio-acetaat materiaal gemaakt zijn. Je shopt de collectie hier.

Scotch & Soda kondigt nieuwe samenwerking aan met fietsenmerk Veloretti
Het modemerk gaat een samenwerking aan met het eveneens in Amsterdam gevestigde fietsenmerk Veloretti, voor een collectie elektrische- en stadsfietsen. Op deze manier viert Scotch & Soda de lancering van ”Amsterdam Proof”, een seizoensgebonden capsulecollectie met genderneutrale regenkleding voor volwassenen en kids in een praktisch kleurenpalet van kaki, olijfgroen, roestbruin en gebroken wit. Daarnaast heeft Veloretti zes fietsen gemaakt, bedoeld voor dagelijkse ritten door de stad. De fietsen vind je hier en de collectie hier

HEMA introduceert nieuwe prothese bh
Een bh moet voor iedereen lekker zitten en ondersteuning bieden. Tijdens alle activiteiten: van bankhangen en stilzitten tot werken en sporten. Gelukkig heeft HEMA altijd een comfortabele bh voor je. Ook voor vrouwen met een prothese, heeft HEMA voortaan een prothese bh die de juiste steun biedt. De beugelloze, voorgevormde prothese bh heeft hoge cups, is zacht en makkelijk te verstellen. De bh heeft prothesezakjes aan beide zijden en de bandjes zijn verstelbaar aan de voorkant. Zo kun je zelf gemakkelijk de prothese(s) in de bh doen. Je shopt ‘em hier.

MUD Jeans en Van Gogh Museum lanceren capsule collectie
’s werelds eerste circulaire denim merk en het Van Gogh Museum lanceren een capsule collectie van recycled denim. De collectie bestaat uit verschillende modellen jeans, spijkerjas, kimono, mouwloos denimvest, werkschort en tassen. De items zijn voorzien van gelaserde details zoals het handschrijft en zinnen uit Van Goghs brieven en geborduurde rugprints van Van Goghs meesterwerken Amandelbloesem en Zelfportret met grijze vilthoed. De achterliggende gedachte van de samenwerking is gebaseerd een quote uit Van Goghs bewaarde brieven aan zijn broer Theo: ‘Hoop hebben op betere tijden moet niet een gevoel zijn maar een iets doen in het heden’. Een boodschap waar MUD Jeans zich volledig in kan vinden. Je koopt de jeans hier.

ARMEDANGELS lanceert nieuwe duurzame jassen voor alle weersomstandigheden
Wil jij meer tijd doorbrengen in de natuur? Met de ARMEDANGELS Outerwear collectie verken je het buitenleven het hele jaar door én gedurende alle weersomstandigheden. De collectie is geïnspireerd op de natuur – veelzijdig en aanpasbaar. De jassen zijn geproduceerd om je gedurende alle seizoenen te beschermen, omdat één kledingstuk voor vier seizoenen beter is dan een voor elk seizoen. We like! Je shopt de collectie hier.

Iedere vrijdag vind je op Elegance.nl een selectie van het meest opvallende modenieuws. Van leuke nieuwe merkjes tot bekende namen in de modewereld met een nieuwe collectie. Van nieuwe winkels die écht het bezoeken waard zijn tot items die niet op jouw wishlist mogen ontbreken. Maar ook toffe samenwerkingen, bijzondere initiatieven en leuke acties. Houd ons dus in de gaten om op de hoogte te blijven!

Laatste nieuws

taken

Met deze vier taken zou je iedere werkdag moeten beginnen

Je begint de dag vroeg, om vervolgens tot de lunch te verdwalen in je mailbox en niks van je to do-list af te hebben. Herkenbaar? Begin je werkdag met deze vier taken en je zult de rest van de dag een stuk productiever zijn.