Fashion Friday: het belangrijkste modenieuws van deze week

Van nieuwe collecties tot toffe samenwerkingen en bijzondere initiatieven.

Lees ook

Van nieuwe collecties tot toffe samenwerkingen en bijzondere initiatieven: in de Fashion Friday lees je het meest opvallende modenieuws van deze week.

New Balance lanceert ter ere van Earth Day schoenencollectie aan die voldoet aan de green leaf standard van het merk én stelt groene kunstinstallatie tentoon

New Balance kondigt aan dat het merk zijn productassortiment onder de green leaf standard van het bedrijf zal uitbreiden met bepaalde schoenen, waarbij de nadruk ligt op modellen met een hoog volume; de 574 en Fresh Foam 1080v12. Polyester en leer zijn twee van de materialen met de grootste impact op het klimaat voor New Balance. Dit initiatief is opgezet om New Balance’s doel te ondersteunen om voor 2025 50% gerecycled polyester en 100% geprefereerd leer te gebruiken. In de lentecollectie van 2022 zal ongeveer 19% van New Balance’s schoenencollectie en meer dan 60% van de kledingcollectie voldoen aan de green leaf standard van het merk. Je shopt de collectie hier.

Ook is New Balance een samenwerking aangegaan met floral artist Rae Blooms om een groene kunstinstallatie te creëren en voor publiek tentoon te stellen. De kunstinstallatie is open voor bezoek en bij Studio Automat te Amsterdam op 21 en 22 april tussen 10.00 en 18.00 uur te bekijken.

Scotch & Soda lanceert eerste limited edition geüpcyclede denim capsule Eternal Blauw én denim reparatieservice Blauw Repair

Amsterdams lifestyle- en modemerk Scotch & Soda heeft haar speciale Amsterdams Blauw denimwinkel, Berenstraat 15, in een nieuw jasje gestoken. Om de nieuwe look van de winkel te vieren, lanceert het merk haar eerste limited-edition Eternal Blauw-capsule gemaakt van ongebruikt denim, geüpcycled uit eerdere collecties. De capsule, die exclusief verkrijgbaar is in de winkel in de Berenstraat, bestaat uit 99 met de hand genummerde exemplaren en bevat tien verschillende heren-, dames- en unisex stijlen.

In de winkel lanceert Scotch & Soda in samenwerking met het United Repair Centre ook Blauw Repair, de eerste denim reparatieservice van het merk. Klanten kunnen een spijkerbroek naar keuze van Amsterdams Blauw meenemen ter reparatie waar deze worden beoordeeld en naar het United Repair Centre worden gestuurd. Daar wordt elke jeans gerepareerd, gestreken en gestoomd. Meer weten? Klik hier.

ARMEDANGELS lanceert limited edition t-shirt voor Fashion Revolution Week

Het is deze week Fashion Revolution Week, de bewustwordingsweek voor duurzame mode. Om dit de aandacht te geven die het verdient, lanceert het Duitse fair fashion merk ARMEDANGELS voor het vijfde jaar op rij een limited edition t-shirt gemaakt van 100% biologisch katoen. De volledige opbrengst wordt gedoneerd aan The National Garment Workers Federation, deze organisatie steunt textielarbeiders door juridische stappen te ondernemen tegen slechte lonen en onterecht ontslag en zet zich actief in voor meer vrouwenrechten in Bangladesh. De T-shirts zijn t/m 24 april online te koop. Klik hier.

BULGARI lanceert samenwerking met Casablanca

Casablanca, het merk dat de essentie van après-sport samen laat komen met de luxe esthetiek van het Middellandse Zeegebied, levert een exclusieve interpretatie van het mythische Bulgari Serpenti icoon door middel van een speelse en ultra-chique accessoires capsule collectie. Gemarkeerd door een betoverende samensmelting van Romeins gemak, de sportieve geest en kleurrijke prints, maakt de samenwerking deel uit van Bulgari’s doorlopende samenwerking serie “Serpenti Through the Eyes Of”, die sinds 2017 de eindeloze metamorfose van de Bulgari slang vastlegt via de gedurfde visies van verschillende getalenteerde ontwerpers. De 7-delige collectie, verdeeld over twee lanceringen, reist door de belangrijkste inspiratiewerelden van Casablanca: sport met de “Après Tennis Story” en artistiek erfgoed met de “Mosaic Story”.

The North Face slaat handen ineen met grafisch ontwerper en illustrator Naomi Otsu

The North Face lanceerde gisteren hun nieuwste collectie die eer doet aan vrouwen in de outdoor-sport en hun successen viert, in samenwerking met grafisch ontwerper en illustrator Naomi Otsu. De collectie is geïnspireerd op alles dat het woord ‘ontdekken’ inhoudt, samen met de waardes van gedeelde communities en gedeelde ervaringen. Otsu heeft goed de tijd genomen om te onderzoeken hoe vrouwen elkaar hooghouden en verder helpen, en creëerde zo een ontwerp dat vrouwen in de outdoor-wereld viert en ons allemaal uitnodigt om de natuur te ontdekken. Je shopt de collectie hier.

Essentiel Antwerp start rental service in Amsterdam

Het Belgische modelabel Essentiel Antwerp biedt de mogelijkheid om voor het eerst in Nederland items uit de lente collectie te huren. Een capsule van drie prachtige jurken in verschillende kleuren zal tot 1 juli 2022 te leen zijn via de flagship store van het merk in Amsterdam. Uiteraard zijn de items ook te koop in de winkel en op de webshop. De jurken kunnen voor vier of acht dagen gehuurd worden – hierdoor zijn ze ideaal voor een bruiloft of een ander leuk feestje in het weekend of zelfs een weekje zomervakantie in het buitenland. Om de jurk ‘veilig’ te stellen, is het mogelijk om de jurk te reserveren voor een latere datum. Uiteraard is het ook mogelijk om de jurk direct te huren in de winkel.

UNIQLO kondigt derde samenwerking met Mame Kurogouchi aan

UNIQLO kondigt zal op 9 juni de Mame Kurogouchi collectie lanceren. Deze derde samenwerking met modeontwerper Maiko Kurogouchi vertegenwoordigt een voortdurende evolutie in haar toewijding aan schoonheid en comfort voor alle vrouwen. Haar merk staat wereldwijd bekend om zijn tijdloze ontwerpen en innovatieve benadering van stoffen. Deze LifeWear collectie biedt meer comfort door middel van nieuwe stoffen en bijgewerkte details, waardoor de drager meer vrijheid en flexibiliteit ervaart door de grenzen tussen boven- en binnenkleding te overstijgen.

Het AIRism-zijde mengsel dat voor deze collectie is ontwikkeld, voelt ongelooflijk glad en zacht aan. Een andere toevoeging aan de collectie van dit seizoen, is het ultradunne, absorberende menstruatiebroekje. De vernieuwde kleuren van de collectie concentreren zich op gradaties van wit naar beige, bruin en zwart en complementeren elkaar goed voor een prachtige styling van de items.

Iedere vrijdag vind je op Elegance.nl een selectie van het meest opvallende modenieuws. Van leuke nieuwe merkjes tot bekende namen in de modewereld met een nieuwe collectie. Van nieuwe winkels die écht het bezoeken waard zijn tot items die niet op jouw wishlist mogen ontbreken. Maar ook toffe samenwerkingen, bijzondere initiatieven en leuke acties. Houd ons dus in de gaten om op de hoogte te blijven!

Laatste nieuws

Zie ook