Fashion Friday: het belangrijkste modenieuws van deze week

Van nieuwe collecties tot toffe samenwerkingen en bijzondere initiatieven.

Van nieuwe collecties tot toffe samenwerkingen en bijzondere initiatieven: dit is het meest opvallende modenieuws van deze week.

Louis Vuitton presenteert gloednieuwe Vivienne Travellers collectie

Vivienne, de mascotte van het Huis die geboren werd in 2018, was oorspronkelijk een sierobject. Nu komt de mascotte terug in elk Louis Vuitton-universum, waaronder met nieuwe juweelcreaties. De Vivienne-hangers zijn een eerbetoon aan alle culturen die Louis Vuitton dierbaar zijn. Extra leuk: de hanger kan worden omgevormd tot een broche. Daarnaast heeft het merk er een exclusieve koffer bij ontworpen, en unieke schatkist waarin displays, laden, dienbladen en spiegels toegevoegd zijn.

Tiffany & Co. introduceert de “About Love” campagne met Beyoncé en JAY-Z

Beyoncé en JAY-Z spelen de hoofdrol in de nieuwste campagne van Tiffany & Co., ter ere van moderne liefde. Het liefdesverhaal van de Carters wordt belicht door de iconische Tiffany Diamond en speelt zich af tegen de achtergrond van Jean-Michel Basquiats Equals Pi (1982). Extra speciaal: de Tiffany Diamond wordt voor het eerst in de geschiedenis gedragen in een campagne. Het sieraad bestaat uit 128,54 karaat en heeft ongekende 82 facetten. Deze campagne, die een nieuwe merkidentiteit inluidt, belichaamt de schoonheid van liefde door de tijd en al haar diverse facetten, en belicht vandaag een nieuwe visie op liefde.

Allbirds lanceert Natural Run collectie

Allbirds gelooft dat de natuur topprestaties mogelijk maakt. Daarom creëerden Allbirds Natural Run kleding waarin je hard kunt lopen én zacht voor de planeet kunt zijn. De ademende, zweetafvoerende, sneldrogende en comfortabel rekbare designs voldoen helemaal aan de industriestandaard. De Natural Legging is zelfs tot 2x meer ademend dan de toonaangevende synthetische alternatieven op de markt. Wat aantoont dat natuurlijke materialen de strijd met plastic kunnen aangaan én winnen. Ook is dit de eerste sportkledinglijn in de industrie die volledig gelabeld is met haar CO2-voetafdruk. Je shopt de collectie hier.

Studio Noos grocery bag: de tas voor elke dag!

Studio Noos staat bekend om de Mom Bag, maar heeft nu nog een ander exemplaar aan de collectie toegevoegd: de grocery bag. Een opvouwbare tas met speelse designs die overal mee naartoe kan worden genomen. De tas kan opgevouwen worden tot handig meeneemformaat en uitgevouwen worden tot een grote shopper. De tas is verkrijgbaar in 6 verschillende prints: van okergeel met kersen tot wit met rode radijsjes en van blauw met olijven tot rusty bruin met paarse druiven; een kleur en smaak voor iedereen! Je shopt de tassen hier.

De Bijenkorf introduceert de vintage (designer) collectie
De Bijenkorf heeft nu niet alleen nieuwe collecties, maar ook een (designer) vintage collectie. Met vintage koop je niet alleen een uniek kledingstuk of een mooie accessoire, je verlengt ook de levensduur van het product. Win win!
Je shopt de collectie hier.

Dante6 lanceert eerste leren tassencollectie

Het Nederlandse modelabel Dante6 betreedt de markt voor leren accessoires met de lancering van een eerste tassencollectie. Alle tassen zijn gemaakt van premium en duurzaam rundleer waarmee het trouw blijft aan het merk DNA met de focus op high-end leather fashion én de prioriteit om bij te dragen aan een gezondere en duurzamere mode-industrie. De collectie bestaat uit drie seizoenloze tassen, elk verkrijgbaar in twee kleuren passend bij de ready-to-wear FW21 collectie, en zijn een perfecte aanvulling op elke eigentijdse garderobe. Neem snel een kijkje op de site.

Purewhite F/W 21: Post-Apocalyptic Survivalist-Collectie

In een periode waarin we de grip op tijd kwijtraken en de seizoenen vervagen, is tijdloosheid het een centraal begrip. Precies dit concept vormt de kern van Purewhite’s herfst/winter 2021-collectie. Met deze items bouw je aan een blijvend pantser. De collectie bestaat uit een fundament van ruige prints, futuristische blouses en bewerkte jeans. De volgende ‘laag’ bouw je op met comfortabele, kantoenen hoodies, grof gebreide truien en puffer jacks. De buitenste huls bestaat uit functionele outerwear die je tegen alle elementen – van water tot vuur – beschermt. Lekker shoppen voor je man, enne… Ook jij kunt de items gerust aan! Je shopt de collectie hier.

Maak kennis met het upcycling kledingmerk Versatile Forever

Niet zelden kopt een modemerk inclusief én duurzaam te zijn. Het jonge Nederlandse kledingmerk Versatile Forever wel. De items worden gemaakt van tweedehands kleding en de maatvoering is inclusief en laat de pasvormkeuze aan de drager zelf. De bikini’s, gemaakt van oude voetbalshirts, zijn allemaal met de hand gemaakt. Dat maakt de stukken one-of-a-kind en benadrukt het belang van diversiteit. Het moge duidelijk zijn: met de eerste bikini-collectie ‘Not Your Soccer Wife’ gooit het nieuwe modelabel niet alleen hoge ogen bij modekenners, maar ook de creatieve industrie zet het Rotterdamse merk op de ones to watch-list. Je shopt de collectie hier.

 

 

Laatste nieuws