Onderzoek: dit blijkt de smerigste plek op kantoor te zijn

Lees ook

Coronavaccinatie werk

Mag je werkgever je op kantoor weigeren als je geen coronavaccinatie hebt gehad?

In Amerika zijn er al werkgevers die een coronavaccinatie verplichten. In Nederland lijkt dit nog niet het geval te zijn, maar wat niet is...
sollicitatietips

Deze ‘gekke’ sollicitatietips werken echt

Een sollicitatiegesprek blijft spannend, dus het is belangrijk dat je jezelf goed voorbereidt. Door deze vijf (niet voor de hand liggende) sollicitatietips te volgen,...

Dit zijn de ongeschreven kledingregels voor een sollicitatiegesprek

Een sollicitatiegesprek blijft spannend. Maar, cliché maar waar: een goede voorbereiding is het halve werk. Ook wat betreft je kledingkeuze. Daarom delen wij de...

Sprong jij een gat in de lucht toen je hoorde dat thuiswerken niet meer verplicht is? Eindelijk je collega’s weer zien! Maar, op kantoor werken heeft ook zo zijn nadelen. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat het niet altijd even schoon in op kantoor en werknemers zich daar flink aan kunnen ergeren.

Hygiëne

Uit onderzoek van Keukenloods.nl blijkt dat 22 procent van de Nederlanders de keuken van het bedrijf het smerigst vindt. En een op de vijf van de ondervraagden gaf zelfs aan frustraties over de hygiëne van de bedrijfskeuken wel eens te hebben geuit op collega’s. Oei!

Ergernissen

Kom jij ook wel eens vieze vaat tegen in keuken? Dan weet je vast hoe vervelend dit kan zijn. Zo blijkt ook uit het onderzoek, want driekwart van de ondervraagden ergert zich aan collega’s die smerige kopjes en borden op het aanrecht laten staan. Daarnaast stoort ook nog eens vijftien procent zich aan collega’s die aan het bureau eten. Deze irritaties zorgen er dus mede voor dat een op vijf werkenden weleens ruziemaakt met zijn of haar collega’s.

Duidelijke afspraken

Volgens Jeroen Langenberg van Keukenloods.nl, zorgt onduidelijkheid altijd voor ergernissen. Daarom is het belangrijk om goede afspraken te maken. Want: wat voor de een schoon is, is voor de ander een 'troep'.

Het schoonmaken van de bedrijfskeuken is volgens Langenberg een “echte team effort“. “Het vraagt de inzet van alle medewerkers binnen het bedrijf. Om frictie tussen collega's te voorkomen en ervoor te zorgen dat niet alles op de schouders van één persoon valt, raad ik organisaties aan hier duidelijke afspraken over te maken”, aldus Langenberg.

Bron: Marie Claire | Beeld: Emily in Paris

Laatste nieuws

handtas Meghan

De beroemde royal handtas van Meghan Markle is terug van weggeweest

Hoewel Meghan Markle zich niet meer aan koninklijke kledingprotocollen hoeft te houden, zijn de looks uit haar tijd als royal nog altijd erg invloedrijk. Een van...
huidverzorging herfst

Hydrateren maar: deze verzorgingsproducten zijn onmisbaar in de herfst

De herfst is nu echt begonnen en dat vraagt om een paar veranderingen. We halen warme sjaals weer van zolder, gaan misschien weer vitamine...
duurzaam garderobe

Met deze tool ontdek je hoe duurzaam jouw garderobe is

De interesse naar duurzamere kleding groeit enorm, en gelukkig groeit het aanbod bijna net zo hard mee. Maar je weg vinden in alle labels,...
thuiswerken

Onderzoek: is thuiswerken beter voor je mentale gezondheid of juist niet?

Als je een kantoorbaan hebt, weet je inmiddels waarschijnlijk wel of thuiswerken je ligt of niet. Snak jij er juist naar om zo snel...
natuurlijke haarkleur

Ontevreden met je geverfde lokken? Zo krijg je je natuurlijke haarkleur weer terug

Je haren geverfd maar niet helemaal blij met het eindresultaat? Of vind je het tijd om je gekleurde lokken vaarwel te zeggen en je...

Zie ook

thuiswerken

Onderzoek: is thuiswerken beter voor je mentale gezondheid of juist niet?

Als je een kantoorbaan hebt, weet je inmiddels waarschijnlijk wel of thuiswerken je ligt of niet. Snak jij er juist naar om zo snel...
thuiswerken

Waar of niet waar? Drie mythes over thuiswerken uitgelegd

Het is inmiddels heel normaal geworden om op afstand te werken. Toch blijven er nog altijd misvattingen bestaan over thuiswerken, vooral dat je niet...
controle taken

Meer controle over je taken op de werkvloer? Deze techniek kan helpen

Er moet een heel grote beslissing genomen worden, of er is iets heel kleins misgegaan dat toch niet lekker zit. Er zijn allerlei redenen...
Baan

4 Tekenen dat je baan je gezondheid bedreigt

Je brengt een groot deel van je leven op werk door en bepaalde gewoontes sluipen er dan ook in. Nog even wat langer doorwerken...
werken buitenland

Werken op afstand kun je het beste in deze 10 wereldsteden doen

Binnenkort is het weer mogelijk om als een digital nomad door het leven te gaan. Als corona iets duidelijk heeft gemaakt, is het wel...