Noord-Holland: Kiki’s Stocksale

Kiki’s Stocksale

Cornelis Schuytstraat 50, Amsterdam

‘Keuze van Kiki is een pop-upshop die een jaar open blijft. Naast de grote merken verkoop ik er onze eigen tricot basislijn ‘Kiki Niesten’. Deze lijn in merinowol produceren we al vijftien jaar in Italië. Naast de vaste basiskleuren voegen we elk seizoen nieuwe tinten toe. Tegenwoordig zijn er veel monobrand winkels. Ik wil de klant graag een fysieke multibrand winkel aanbieden. Want wat is er fijner dan in een zaak te winkelen waar je alle merken bij elkaar vindt? Daardoor kun je een interessante en persoonlijke mix maken van je outfit. Een rok van Prada, een top van Marni, schoenen van Jil Sander… dat vind ik veel boeiender dan een outfit van één enkel merk. Ik heb geen interesse om mijn winkels ook online te implementeren. Mijn winkels zijn een ontmoetingsplek waar vrouwen naar toe kunnen komen en mode kunnen voelen en passen. Alle zintuigen moeten gebruikt zijn eer een klant een item aanschaft! Ik hoor regelmatig van onze klanten uit de winkel in Maastricht dat ze een dagje naar Amsterdam gaan. Uit nieuwsgierigheid om de nieuwe winkel te bewonderen. We hebben veel klanten die zich met ons verbonden voelen. Niet alleen met mij, maar met het hele team. Vaak worden klanten vrienden en vrienden worden klanten. Inspiratie krijg ik door om me heen te kijken. Vanuit je bureaustoel kun je geen inspiratie op doen. Je moet onderweg zijn, rondkijken. Dit seizoen vind ik de Classic Flap Bag van Céline een musthave accessoire. Dit is een kleine handtas die je, in tegenstelling tot de andere tassen van het merk, nog niet veel ziet. Op sieradengebied houd ik van sober. Een of twee sieraden zijn voldoende. Het gaat om balans.’

‘Inspiratie krijg ik door om mij heen te kijken’

Eigenaar Kiki Niesten
Web kikiniesten.nl
Sinds Oktober 2014
Merken Verkoopt High-end fashion
Extra ‘De winkel is begonnen als archief van de winkel Kiki Niesten Maastricht. In de loop der tijd had ik uit de inkoop mooie en bijzondere stukken bewaard. Ons concept was dat het oorspronkelijke label uit de kleding werd geknipt, zodat de nadruk lag op het mode-item en niet op het merk. Het uitgeknipte label ging met de klant mee in een gouden envelopje. Binnenkort is het weer tijd voor een nieuw concept. Uiteraard met high-end merken, maar nu met street-end prijzen.’
Bijzonder moment ‘Het winkelbezoek van Koningin Máxima aan onze winkel in Maastricht.’

Op zoek naar meer fijne adressen in jouw regio? De Elegance Fashion Club is een exclusieve groep modewinkels die door de redactie zorgvuldig zijn geselecteerd.

Laatste nieuws